راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک ملی ایران

پس از پایان جنگ جهانی اول و خروج اشغالگران از ایران، قانون تأسیس بانک ملی ایران در جلسه تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۰۶ به تصویب مجلس رسید و اساسنامه بانک در ۱۴ تیرماه ۱۳۰۷ مورد تصویب کمیسیون مالیه مجلس قرار گرفت و در روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۰۷ بانک ملی ایران در تهران رسماً کار خود را آغاز کرد. اولین مدیرعامل بانک ملی دکتر کورت لنیدن بلات و معاون او فوگل به همراه ۷۰ کارشناس از کشور آلمان به ایران آمدند.

سرمایه اولیه بانک ۲۰ میلیون ریال بود که فقط هشت میلیون آن پرداخت شد و در سال ۱۳۱۴ سرمایه بانک به ۳۰۰ میلیون ریال و در سال ۱۳۳۱ به دو میلیارد ریال افزایش یافت که تمام آن پرداخت شده است. این سرمایه در حال حاضر با افزایشی که در سال ۹۱ داشت حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

با توجه به اینکه در آن تاریخ متخصصین بانکی در ایران وجود نداشت به‌موجب قانونی اجازه استخدام اتباع سویسی یا آلمانی به‌منظور اداره بانک داده شد. تعداد کارکنان بانک در روز افتتاح اعم از ایرانی و آلمانی بیشتر از ۲۷ نفر نبود.

در ابتدای تأسیس بانک علاوه بر شعبه مرکزی دو شعبه در بازار تهران و بندر بوشهر که مهم‌ترین بندر بازرگانی آن روز ایران بود تأسیس شد. نخستین نمایندگی بانک در خارج از کشور در سال ۱۳۲۷ در هامبورگ تأسیس شد.

اکنون ۸۹ سال است که از تأسیس بانک ملی ایران می‌گذرد و بانک ملی در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ شعبه و باجه در سراسر کشور و بیش از ۷۲۰۰ خودپرداز در کشور دارد. بانک ملی ایران در ۸۰ روستای کشور، ۱۷۵ فرودگاه و گمرک و نقطه مرزی کشور حضور دارد.

سال تأسیس:

۱۳۰۶

مدیرعامل:

تحصیلات:
دکترای اقتصاد، گرایش پول و بانکداری اسلامی

سمت فعلی:
مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره بانک ملی ایران

اعضای هیئت‌مدیره:

سمت فعلی:
رئیس هیئت‌مدیره بانک ملی ایران

سمت فعلی:
عضو هیئت‌مدیره بانک ملی ایران

سمت فعلی:
عضو هیئت‌مدیره بانک ملی ایران

سمت فعلی:
عضو هیئت‌مدیره بانک ملی ایران

سمت فعلی:
عضو هیئت‌مدیره بانک ملی ایران

سمت فعلی:
عضو هیئت‌مدیره بانک ملی ایران

تعداد شعب:

۲۶۷۲

تعداد شعب خارج از کشور:

۱۶

تعداد دستگاه خودپرداز:

۸۰۷۹

تعداد دستگاه پایانه شعبه:

۱۱۹۸۸

تعداد کارت صادر شده:

۸۹۳۸۱۸۶۵

تعداد باجه:

۱۷۳

تعداد کارمندان:

۳۹۰۳۵

خدمات بانکی:

  • مهربانی ملی
  • طرح ویژه مسکن
  • ضمانت‌نامه بانکی
  • صندوق‌های اجاره‌ای
  • بانک کارگشایی
  • تسهیلات با نرخ ترجیحی
  • عقد مضاربه
  • طرح آتیه ملی
  • ممتاز ملی
  • عقد سلف
  • خدمات ارز بازرگانی
  • چک بین بانکی
  • سوئیفت
  • خدمات ارز غیر بانکی
  • طرح سرمایه‌گذاری
  • وام قرض‌الحسنه
  • سرمایه‌گذاری بلند مدت
  • فروش اوراق بهادار
  • سرمایه‌گذاری کوتاه مدت
  • عقد مشارکت مدنی
  • اجاره به شرط تملیک
  • جعاله تعمیر مسکن
  • جعاله مسکن روستا
  • جعاله اجرای طرح
  • قرض‌الحسنه
  • فرم‌های عملیات بانکی
  • چک تضمین‌شده رمزدار شهری
  • استعلام اعتبار اسنادی ریالی
  • انتقال موجودی از واحدهای خارج کشور

خدمات الکترونیکی:

  • سامانه بام حقیقی
  • سامانه بام شرکتی
  • سامانه بام سازمانی
  • سامانه سبا حقیقی
  • سامانه سبا حقوقی
  • دریافت شناسه سبا
  • کارت‌های الکترونیک
  • اپلیکیشن ایوا
  • اپلیکیشن همراه بام
  • خرید شارژ
  • اپلیکیشن همراه بانک
  • اپلیکیشن بله
  • اپلیکیشن ۶۰
  • اپلیکیشن پالس
  • درخواست درگاه پرداخت اینترنتی
  • POS پایانه‌های فروش
  • پرداخت قبوض
  • پرداخت عوارض خروج از کشور
  • استعلام وضعیت کد شهاب
  • کارت اعتباری
  • صورت‌حساب اینترنتی
  • نشان بانک
  • درخواست تسهیلات
  • ثبت و پیگیری مغایرت‌های شتاب
  • استعلام آنی-سانی
  • محاسبه سود سپرده‌ها
  • محاسبه اقساط تسهیلات
  • سامانه واحدهای بانک
  • سامانه ملی اشخاص حقوقی
  • تلفن‌بانک
  • سامانه بینا
  • ثبت مشکلات دریافت کارت
  • معاملات آنلاین بورس
  • معاملات و تسهیلات ریالی
  • خودپرداز
  • سامانه ارسال پیام کوتاه – ساپتا
  • پیگیری چک‌های واگذاری
  • سامانه حواله الکترونیکی – سهاب
  • تسویه ناخالص آنی – ساتنا
  • وصول و واریز دسته‌ای چک‌ها – کلر
  • سامانه استعلام گواهی تمکن مالی
  • کیوسک
  • پایگاه‌های شبانه روزی
  • گزارش‌گیری دفاتر اسناد رسمی
  • گزارش‌گیری قوه قضایه
  • تسهیلات غیر متمرکز
  • بانک آفیسر
  • شعب شهاب ملی

راه‌های ارتباطی:

وب‌سایت: bmi.ir

تلفن: 02164140

دورنگار: 02166738606

پست‌الکترونیک: pr@bmi.ir

نشانی: تهران، خیابان فردوسی، ادارات مرکزی بانک ملی

لینک بانک در شبکه‌های اجتماعی:


آخرین نوشته‌ها و اخبار درباره بانک ملی ایران


بانک ملی ایران

امکان هوشمندسازی خدمات سازمانی در اپلیکیشن بله

اپلیکیشن بله با فراهم‌آوری زیرساخت بازو (بات)، بستری کارآمد برای سازمان‌هاست تا بتوانند خدمات هوشمند و متنوع خود را به طیف وسیعی از کاربران ارائه دهند. این بستر در بازارهای دیجیتال جهانی نیز به سرعت رشد کرده و مزایای متعددی ازجمله ایجاد

بانک‌های کشور صاحب چند شرکت هستند؟ در یک گزارش پر از عدد، نگاهی آماری به کسب‌وکارهای زیرمجموعه بانک‌ها انداخته‌ایم

تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ کسب‌وکارهای زیرمجموعه بانک‌ها ۴۸۴ شرکت بوده‌اند؛ بانک‌های ملی، ملت، تجارت و ملل در صدر فهرست هستند. بانک‌ها در بیش‌تر این شرکت‌ها بالای ۸۰درصد سهام دارند و اکثر این کسب‌وکارها را هم خودشان تأسیس کرده‌اند