راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارشی از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ایران کیش

عصر روز 29 خرداد مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران شرکت کارت اعتباری ایران کیش با حضور علیرضا لگزائی رئیس هیئت‌مدیره، صادق فرامرزی مدیرعامل، نماینده شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان به‌عنوان ناظر اول، نماینده شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به‌عنوان ناظر دوم، حسابرس و بازرس قانونی این شرکت، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حضور 92.50 درصدی سهامداران شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت کارت اعتباری ایران کیش با دستور کار استماع گزارش هیئت‌مدیره به سهامداران شرکت آغاز شد.

دکتر فرامرزی با بیان اینکه در سال 94 تعداد 912 نیروی انسانی در شرکت کارت اعتباری ایران کیش فعالیت داشتند، گفت: «سهم بانوان از این میزان نیروی انسانی 183 نفر و سهم آقایان نیز 729 نفر بود. ضمن اینکه سطح تحصیلات شاغلان این شرکت نسبت به سال 93 بین 2 تا 3 درصد افزایش یافت.»

وی از افزایش درآمد عملیاتی شرکت از 120 میلیارد تومان به 190 میلیارد تومان در سال 94 خبر داد و گفت: «درآمد عملیاتی و سود عملیاتی پایه هر سهم این شرکت در سال 94 به ترتیب 58 درصد و 65 درصد رشد داشته است.»

kic-majm-1200-way2pay-index-95-04-01a kic-majm-1200-way2pay-index-95-04-01c

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش نسبت ارزش تراکنش‌های شاپرک به نقدینگی در سال گذشته را ماهانه حدود 12 درصد عنوان کرد و گفت: «نسبت ارزش تراکنش‌های شاپرک به GDP (تولید ناخالص داخلی) در سال 94 سیر صعودی داشت این در حالی است هنوز آثار دوران پس از تحریم‌ها بر این صنعت تأثیرگذار نبوده و تمام این رشدها به‌تبع اقدامات داخلی شرکت بوده است.»

فرامرزی با بیان اینکه 8 درصد تراکنش‌های صنعت در سال 94 مربوط به شرکت کارت اعتباری ایران کیش بوده است بیان کرد: «در سال 94 بیش از 248 هزار دستگاه کارت‌خوان توسط این شرکت نصب شده است.»

وی به مهم‌ترین اقدامات انجام شده این شرکت در سال 94 اشاره کرد و گفت: «متأسفانه در سال گذشته بیش از 160 هزار دستگاه کارت‌خوان به دلیل مشکلات نرم‌افزاری دستگاه‌های هایپرکام در سطح بین‌المللی غیرفعال گردید و شرکت را با بحران مواجه کرد اما خوشبختانه با تشکیل تیم‌های مدیریت بحران طی 45 روز مرحله نخست بحران و طی 2 ماه و نیم کل بحران برطرف شد. درحالی‌که توانستیم مشکل 160 هزار دستگاه را برطرف نموده و ظرفیت نصب ماهانه 30 هزار دستگاه فعلی را حفظ نماییم.»

kic-majm-1200-way2pay-index-95-04-01f kic-majm-1200-way2pay-index-95-04-01e kic-majm-1200-way2pay-index-95-04-01d

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش با بیان اینکه در سال گذشته استاندارد ISO9001:2008 را دریافت کردیم افزود: «همچنین استانداردهای ISO20000 و 27001 را با امتیاز خوب تمدید کردیم. همچنین در سال 95 گواهینامه ISO14000 را دریافت خواهیم کرد. در سال گذشته استاندارد EFQM (مدل تعالی سازمانی و سیستم مدیریت کیفیت) را در شرکت پیاده‌سازی کردیم. همچنین پروژه کارسنجی و زمان‌سنجی برای تمام فعالیت‌های سازمانی شرکت نیز انجام شد که در سال جاری اثرات آن محسوس‌تر خواهد بود.»

وی با اشاره به اینکه سند راهبرد شرکت و برنامه‌ریزی اجرایی برای سال 95 نهایی شده است تصریح کرد: «در سال جاری اجرای 20 پروژه توسط شرکت آغاز شده که تا پایان امسال تکمیل و اجرایی خواهند شد و منجر به افزایش بهره‌وری برای شرکت می‌شود. علاوه بر این پروژه‌های مختلفی در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز در شرکت انجام شده است.»

فرامرزی گفت: «همچنین در حوزه فناوری اطلاعات (IT) نیز اقدامات بسیار خوبی در شرکت رخ داده است که در این راستا سامانه گزارشات پذیرندگان (MRS) طراحی و پیاده‌سازی شد. راه‌اندازی سامانه فروشگاه الکترونیک (E-shop)، بهبود سامانه پرداخت قبوض (E-Bill)، ایجاد باشگاه مشتریان به همراه ویترین پذیرندگان و راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل شرکت با نام تجاری «پی پات»، راه‌اندازی کد دستوری USSD *788#، بهبود سرعت تراکنش‌ها با ارتقا و به‌روزرسانی سوئیچ و استقرار نظام جامع آموزش و تدوین برنامه آموزشی اهم اقدامات شرکت در حوزه IT در سال گذشته بود.»

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش در بخش دیگری از اظهاراتش به برنامه‌های آینده شرکت اشاره کرد و بیان داشت: «در تلاشیم تا به‌تناسب کشش بازار سهم درگاه‌های اینترنتی و پایانه‌های فروش این شرکت در بازار افزایش یابد و تنوع محصولات و کیفیت آن‌ها در بازار روند صعودی داشته باشد. همچنین طراحی و پیاده‌سازی طرح‌های خدمات پرداخت نوین از دیگر برنامه‌های این شرکت در سال جاری است.» فرامرزی از آمادگی شرکت‌ها برای اتصال به بازارهای بین‌المللی صنعت در دوران پسا برجام با مجوز بانک مرکزی خبر داد.

در ادامه حسابرس و بازرس قانونی این شرکت ضمن قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی به اعضای هیئت‌مدیره و سهامداران پیشنهادات و موارد تنفیذی را ارائه داد که با موافقت اکثریت سهامداران به تصویب رسید. در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام صورت‌های مالی سال 94 نیز با موافقت سهامداران تصویب شد.

kic-majm-1200-way2pay-index-95-04-01b

در ادامه همچنین «موسسه حسابرسی هوشیار بهمند» به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی و موسسه حسابرسی بهمند به‌عنوان بازرس علی‌البدل شرکت کارت اعتباری ایران کیش در سال 95 انتخاب شدند.

تقسیم سود و تأیید سهامداران دستور کار دیگر مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت کارت اعتباری ایران کیش بود که درنهایت با تقسیم 350 ریال به ازای هر سهم از سود انباشته پایان دوره موافقت شد. در این جلسه روزنامه دنیای اقتصاد به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای چاپ آگهی‌ها و اطلاعیه‌های شرکت کارت اعتباری کیش انتخاب شد.

همچنین با تصویب اعضا و سهامداران 65 میلیون تومان بابت کمک‌های پرداختی برای حمایت از خط‌مشی‌های مسئولیت‌های اجتماعی شرکت کارت اعتباری ایران کیش در نظر گرفته شد.

منبع: ایران کیش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.