راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب بانکداری خرد توسط انتشارات گرایش تازه منتشر شد

ترجمه کتاب «بانکداری خرد» نوشته «کیت پوند» از مدیران سابق «بانک میدلند» و مدرس دروس تخصصی بانکداری و اقتصاد در دانشگاه «بوگ برموگ» در 247 صفحه منتشر شد. ترجمه این کتاب توسط علیرضا پویان‌شاد، مرجان مهیمنی، مهدی بنی‌اسدی و نگار نادور صورت گرفته است. کتاب بانکداری خرد به همت انتشارات گرایش تازه منتشر شده است.

کتاب بانکداری خرد
کتاب بانکداری خرد توسط انتشارات گرایش تازه منتشر شد

چرا کتاب بانکداری خرد

در بخشی از پیشگفتار مترجمان این کتاب آمده است: «علت اصلی انتخاب کتاب حاضر برای ترجمه آن است که در نوع خود از پیشگامان حوزه بانکداری خرد است و سعی بر آن دارد تا تمامی ابعاد بانکداری خرد را برای رسیدن به مقصد در بر گیرد. به گفته مترجمان این کتاب، در حال حاضر بانکداری خرد جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده و آن را زیرساخت هر بانکی می‌نامند. نهادهایی که بی‌تردید امروزه یکی از شالوده‌های اصلی هر اجتماعی هستند.»

در ادامه پیشگفتار مترجمان آمده است: «در حقیقت از بانکداری خرد به‌عنوان «بانکداری مصرف‌کننده» یا «بانکداری شخصی» یاد می‌کنند که به‌طور مستقیم با مشتریان خرد سروکار دارد و به‌طورکلی بانکداری خرد صورت قابل‌مشاهده‌ای از بانکداری عمومی است.»

ناشر این کتاب هم در مقدمه‌ای که بر آن نوشته است تأکید می‌کند که با توجه به افزایش مطالبات غیر جاری در بانک‌ها که به افزایش ریسک آن‌ها منجر شده است باید تأمین مالی مؤسسات بزرگ تولیدی از روش‌های دیگری غیر از بانک‌ها صورت گیرد و رفع نیاز مردم عادی و واحدهای کوچک و متوسط به بانک‌ها واگذار شود تا ضمن کاهش ریسک بانک‌ها، مصرف‌کنندگان هم قدرت انتخاب داشته باشند و از تحمیل نظرات واحدهای بزرگ به مردم پرهیز شود.

کیت پوند نویسنده کتاب بانکداری خرد نیز در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «بانک‌های خرد در 20 سال اخیر تحت تأثیر تغییرات بسیاری قرار گرفته‌اند و ظرفیت آن‌ها برای نشان دادن عکس‌العمل مناسب در اقتصاد، شرایط محیطی، سیاست، جامعه و فشارهای تکنولوژیک در دهه پیش رو نیازمند تغییرات گسترده است.» کیت پوند هدف اصلی از نوشتن این کتاب را در اختیار قرار دادن اصول مقدماتی بانکداری خرد عنوان کرده است.

منبع: انتشارات گرایش تازه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.