راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک انصار رتبه نخست شفافيت مالي را در شبکه بانکداري کشور به دست آورد

بر اساس تازه‌ترین آمار اعلام‌شده از سوي سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک انصار همچون سنوات گذشته موفق شد رتبه برتر را در شفافيت اطلاعات مالي ازنظر امتياز «به‌موقع بودن» و «قابليت اتکا اطلاعات»، بين بانک‌ها به دست آورد.

اداره نظارت بر ناشران بورسي در گزارش مربوط به دوره 12 ماهه منتهي به 29 اسفندماه 1394، اعلام داشت که بانک انصار ازنظر «به‌موقع بودن و قابليت اتکا اطلاعات» موفق به کسب رتبه نخست در بين بانک‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري و رتبه ششم در بين شرکت‌های بورسي شده است. همچنين، در اين گزارش آمده است که بانک انصار در دوره‌های گذشته نيز همواره ازنظر اين شاخص در رتبه‌هاي اول و دوم گروه بانک‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري قرار داشته است.

yahya-forutan-index-way2pay-95-02-05

يحيي فروتن قائم‌مقام بانک انصار گفت: تبعيت از قوانين حاکميت شرکتي براي انتشار اطلاعات مالي به‌موقع و قابل‌اتکا، يک فاکتور مهم بر رفتار سرمایه‌گذار است که می‌توان با رعايت آن، اعتماد سرمایه‌گذاران را نسبت به بازار سهام بهبود بخشید تا هم سرمایه‌گذاران و هم شرکت‌ها از آن بهره‌مند گردند و ريسک سرمایه‌گذاري براي سرمایه‌گذاران و هزينه سرمايه براي شرکت‌ها کاهش يابد. اين امر درنهایت به ايجاد منابع تأمین مالي باثبات در شرکت‌ها خواهد انجاميد که از مهم‌ترین آن‌ها انتشار سهام عادي است. خوشبختانه اين اعتماد، به لطف زحمات صادقانه همکاران ما در بانک انصار زمینه ارائه اطلاعات به‌موقع و قابل‌اتکا در بازار سرمايه را فراهم نموده است و ضمن ارزشمند و باثبات شدن ارزش ذاتي سهام بانک، نسبت به متوسط صنعت بانکداري از وضعيت خوبي برخوردار بوده و در فرآيند افزايش سرمايه، بيشترين استقبال از حق تقدم سهام توسط سهامداران صورت پذيرفته است.

قائم‌مقام بانک انصار ضمن اشاره به جايگاه بازار سرمايه هر کشور در اقتصاد عنوان نمود که در صورت دسترسي آسان به اطلاعات قابل‌اتکا و به‌موقع توسط سرمایه‌گذاران، فرضيه بازار کارا شکل گرفته و منجر به ايجاد بازدهي متناسب با ريسک انجام‌شده در بازار و قابليت نقد شوندگي سريع و آسان و بالا رفتن درجه نقد شوندگی در بازار سرمايه خواهد شد.

قائم‌مقام بانک انصار گفت: عدم شفافيت اطلاعات باعث افزايش هزينه مبادلات و ناتواني بازار سرمايه در تخصيص بهينه منابع می‌شود و لذا توسعه سازوکارهای لازم جهت نظارت و کنترل بر نحوه و چگونگي انتشار اطلاعات در بازار سرمايه بسيار مهم است. ايشان در پايان به لزوم پايبندي همه بانک‌ها و مؤسسات مالي به رعايت اصول حاکم بر شفافيت مالي و برخورد قاطع با ايجاد هرگونه رانت اطلاعاتی در جهت ارتقاء سطح و جايگاه بانک‌ها در بازار سرمایه به‌عنوان صنعت اثرگذار در اين بازار و همچنين اقتصاد کشور تأکید کرد.

منبع: بانک انصار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.