راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانکداری پرشعبه دیگر کاربردی نیست

نخستین نشست مدیران مناطق با مدیرعامل در سال 95، با حضور تمامی مدیران مناطق یازده‌گانه، معاونان و مدیران بانک حکمت ایرانیان با محوریت بررسی عملکرد بانک در سال 94 در محل ستاد مرکزی تهران برگزار شد. تأکید بر مشتری مداری، کاهش شعب و حرکت به سمت بانکداری الکترونیکی، سودآوری و ارتقای آموزش کارکنان از مهم‌ترین مطالب عنوان‌شده در این نشست بود.

hekmat-index-way2pay-95-02-05

در ابتدای این نشست جلیل بی‌نظیر، معاون امور بانکی به ارائه گزارشی از نحوه عملکرد بانک حکمت در سال 94 بر اساس شاخصه‌هایی چون میزان منابع و مصارف، ریسک اعتباری، سرانه شعب، قیاس سود و زیان، اهداف سپرده‌ای، سرانه تراکنش درگاه‌های الکترونیکی، صدور ضمانت‌های بانکی و … پرداخت.

در ادامه مدیرعامل بانک ضمن خوش‌آمد گویی به مدعوین جلسه و آرزوی موفقیت در سال جدید با تأکید بر شعار سال 95 (اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل) خاطرنشان ساخت: حوزه اقتصادی کشور همواره با چالش‌ها و دغدغه‌های فراوانی روبرو بوده است که اصلاح آن احتیاج به یک اقدام جهادی در تمامی ارکان نظام دارد. در این مسیر، بزرگ‌ترین کمک در تحقق اقتصاد مقاومتی را نظام بانکی می‌تواند داشته باشد. البته باید توجه داشت که نظام بانکی در صورت عملکرد نادرست به همان اندازه نیز می‌تواند آسیب جدی به این حوزه وارد سازد.

دکتر عسکر زاده در ادامه با اشاره به بحث خدمات محوری افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که ارائه خدمات به مردم همان‌قدر که باید درست و به‌موقع باشد، باید در جامعه رونق و تکاپو ایجاد کند. ما باید همچون گذشته تلاشمان را بیش‌ازپیش به کار بندیم تا کیفیت خدمات خود را به مشتریان افزایش دهیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: برای اینکه در سال جدید موفق‌تر از قبل عمل کنیم باید تمام توجهمان را به چهارستون اصلی بانک معطوف سازیم:

1 – نیروی انسانی 2- مشتریان 3- سپرده‌گذاران 4- سرمایه‌گذاران و سهامداران بانک. باید ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را در کنار برخورد شایسته در دستور کار خود قرار دهیم تا ایشان از بانک حکمت راضی باشند، این‌چنین است که رضایت حضرت حق از شما نیز تحقق می‌یابد و در ادامه گفت: نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین ارکان هر نهادی است که عملکرد مناسب ما در ایجاد فضای مناسب برای کارکنان، باعث افزایش بهره‌وری در خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد؛ بنابراین ارتقا آموزش کارکنان نیز در این بخش بسیار مهم و حیاتی است که نباید از آن غافل شد.

دکتر عسکر زاده با تأکید بر عدم کارایی بانکداری پرشعبه خاطرنشان کرد: استراتژی ما این است که در آینده نزدیک تعداد شعب خود را کاهش دهیم چراکه دوران بانکداری پرشعبه دیگر مرده است و بانک حکمت درصدد است تا با ارتقای خدمات نوین بانکداری الکترونیکی خود به مردم از بانکداری پرشعبه پرهیز کند.

 مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در پایان با اشاره به راه‌اندازی نخستین سامانه تجارت اجتماعی ایرانیان با برند «دیدی بود» در سال جاری افزود: به یاری خداوند متعال، در اردیبهشت‌ماه امسال از این شبکه کسب‌وکار مجازی با حضور رهبران کسب‌وکار ایران رونمایی خواهیم کرد.

وی در خصوص هدف بانک حکمت از راه‌اندازی شبکه اجتماعی دیدی بود گفت: در دنیای امروز اقتصاد مبتنی بر صنعت، جای خود را به اقتصاد مبتنی بر شبکه داده است، ما نیز بر اساس این تفکر دیدی بود را راه‌اندازی کردیم وجه تمایز مهمی که این شبکه اجتماعی با سایر شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار مجازی در جهان دارد در بانک پایه بودن آن است.

منبع: بانک حکمت ایرانیان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.