راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

داستان قدبلندترین دستگاه خودپرداز چیست؟

اصولاً بانک و بانکداری جزو حوزه‌های کسب‌وکاری خشک و سخت محسوب می‌شود و خیلی خنده و شوخی جایی در آن ندارد. هرچند نگاه مدیران این صنعت می‌تواند این فضای خشک و سخت را کمرنگ کند و کمی هم نمک به آن اضافه کند. به‌تازگی مونترِآل بانک کانادا با نصب یک دستگاه خودپرداز غول‌پیکر در شعبه مرکزی خود نصب‌کرده است که رویش نوشته‌شده است: «ستاره‌های NBA دارن میان.» نصب این دستگاه خودپرداز همزمان با شروع بازی‌های بسکتبال ALL-Star در کانادا بوده است. (+)(+)(+)

Tall-Index-way2pay-94-12-03

مردم هنوز نمی‌دانند که آیا این دستگاه خودپرداز واقعاً خدمات می‌دهد یا صرفاً یک ماکت است چراکه هنوز کسی به قدبلندی این دستگاه پیدا نشده است. ارتفاع این دستگاه خودپرداز 10 فوت معادل 304 سانتی‌متر است (+) که درواقع برابر است با ارتفاع تور گل بسکتبال (+). درنتیجه حتی قدبلندترین بازیکنان بسکتبال هم نمی‌توانند از این خودپرداز استفاده کنند.

Tall-Index-a-way2pay-94-12-03

گفته می‌شود در کنار حس طنز و عنصر شگفتی که در این دستگاه نهفته است، یک نگاه هم وجود دارد و آن این است که این بانک، حتی برای خاص‌ترین گروه از افراد جامعه، یعنی افرادی که بالای 3 متر قد دارند هم سرویس ارائه می‌کند؛ هرچند بلندقدترین انسان ثبت‌شده در گینس قدی معادل 2 متر و 51 سانتیمتر داشته است. درنتیجه این خودپرداز به‌نوعی به مشتریان می‌گوید حتی برای نیازهایی که هنوز هم وجود ندارند ما راهکار داریم.

1 دیدگاه
  1. اباذری می‌گوید

    به نظر من این فقط یک داستان تبلیغاتیه وگرنه راه حلهای ساده تری برای سرویس دادن به مشتریان با قد بالای 3 متر! هم هست. مثلا قرار دادن یک صندلی مقابل دستگاه!
    این نوع تبلیغ بیشتر به مشتریان گوش زد میکنه که این بانک حامی مالی لیگ حرفه ای بسکتبال امریکاست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.