راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرصت‌های برجام را با شتاب‌زدگی به تهدید بدل نکنیم

دکتر حسین قضاوی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، وزارت امور اقتصاد و دارایی در نشست مشترکی که با حضور اعضای هیئت‌مدیره، معاونین فناوری اطلاعات بانک‌ها به میزبانی مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت خدمات انفورماتیک برگزار شد، بر ضرورت عمومیت یافتن کارت اعتباری و نقش آن در رونق اقتصادی تأکید کرد.

nesh-Index-way2pay-94-12-02c

در این نشست ابتدا مهندس سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به روند تحولات در حوزه بانکداری الکترونیک و عملکرد شرکت در سال‌های فعالیت خود به این مهم تأکید کرد که سرعت تغییرات در این حوزه بسیار بوده و در چنین شرایطی میزان سرمایه‌گذاری بانک‌ها در این حوزه نیز باید افزایش یابد تا پاسخگوی انتظارات باشد. از طرفی نباید با برخورد شتاب‌زده دستاوردهای برجام را برای شبکه بانکی به تهدید تبدیل کرد. در حال حاضر اخبار متعددی در خصوص اتصال به ویزا و مستر منتشر می‌شود غافل از اینکه تمام امور تسویه باید از طریق شتاب انجام شود؛ از طرفی هنوز برخی تحریم‌ها همچون همکاری شرکت‌ها و شهروندهای آمریکایی با ایران و امکان استفاده از دلار در تراکنش‌ها برداشته نشده است و این موضوع روند همکاری با شبکه‌های بین‌المللی همچون ویزا و مستر را با ابهام مواجه می‌کند؛ هرچند در بخشی از توافق‌نامه این تبصره نیز در نظر گرفته شده است که در صورت ایجاد نمایندگی در کشور ثالث امکان همکاری با شرکت‌های آمریکایی وجود دارد.

nesh-Index-way2pay-94-12-02a

او در خصوص استقبال بانک‌ها از سامانه‌های یکپارچه بانکی خارجی ضمن اشاره به توانمندی‌های درخور ملاحظه داخلی بر این مهم تأکید کرد که خرید این سامانه‌ها یک درصد ماجراست و اجرا و پشتیبانی و اخذ لیسانس مسائل بعدی در صورت عدم نگاه دقیق به موضوع هزینه‌های گزافی را بر بانک‌ها تحمیل خواهد کرد.

مهندس نجفی همچنین بر تدوین سند پساتحریم شرکت با رویکردی به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود در این بخش پذیرای دیدگاه‌های همه مدیران بانکی است و ایجاد شرکت‌های مشترک در حوزه ارتباطات از دیگر زمینه‌های مشترک همکاری می‌تواند باشد. از طرفی با ظرفیت‌های جدید ایجاد شده همچون اخذ مجوز SAP و MVNO از آمادگی ارائه خدمات در این حوزه نیز برخورداریم. افزون بر این با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت‌های اینفوسیس و IBM داریم می‌توانیم زمینه‌های همکاری بانک‌ها و شرکت‌های مذکور را نیز فراهم آوریم. وی همچنین از ورود شرکت به حوزه‌های گمرک و بیمه در آینده نزدیک خبر داد.

nesh-Index-way2pay-94-12-02b

در ادامه این نشست معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، وزارت امور اقتصاد و دارایی با اشاره به جایگاه شرکت خدمات انفورماتیک در تحولات شبکه بانکی کشور به این مهم اشاره کرد که نمی‌توان در روند طی شده نقش مدیریت توانمند این مجموعه را نادیده گرفت و همین موضوع است که باعث می‌شود تا مأموریت‌های جدید با اطمینان خاطر به این مجموعه محول شود. وی در ادامه با ترسیم مدلی ضمن بااهمیت توصیف نمودن اجرای کارت اعتباری در کشور از حاضران خواست تا دیدگاه‌های خود را نسبت به دلایل عدم اجرای آن و راهکارهای پیشنهادی عنوان نمایند.

منبع: خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.