راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دومین رويداد نوآورانه تریگ‌آپ با عنوان فین‌تک تریگ‌آپ برگزار می‌شود

دومین رويداد نوآورانه تریگ‌آپ با موضوع خدمات نوین مالی و پرداخت با عنوان Fintech TrigUp تا یک ماه آینده برگزار می‌شود. این رویداد توسط مرکز نوآوری و فناوری فناپ به مدت سه روز از 12 تا 14 اسفندماه سال جاري در دانشگاه خاتم برگزار خواهد شد. فین‌تک با مشاركت شرکت‌های فناپ، داتین، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، اتیک‌پارس، پارسا و با همراهی مرکز شتابدهی تریگ‌آپ، کافه آی‌تی و پروژه فاندوران برپا می‌شود.

finte-trigup-way2pay-index-94-11-11

از تمامی علاقه‌مندان به شركت در بخش‌های برنامه‌نويسی، طراحان رابط و تجربه کاربری، متخصصان کسب‌وکار و كليه اشخاصي كه داراي ايده‌هاي نو در اين زمينه هستند دعوت می‌شود تا در اين رويداد حضور یابند. به برگزيدگان فین‌تک علاوه بر حمايت‌هاي اجرايي، جوايز نفيسي اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بيشتر می‌توانند به وب‌سایت Events.trigup.com مراجعه کنند.

فین‌تک (FinTech) یا فناوری مالی (Financial Technology) گونه‌ای از فناوری است که با بهره‌گیری از توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به ارائه خدمات مالی نوآورانه می‌پردازد که امروزه استارت‌آپ‌های متعددی بر اساس آن شکل گرفته‌اند. کسب‌وکارهای مبتنی بر این فناوری در كنار فضای نسبتاً سنتی فناوری‌های حوزه خدمات مالی و بانکی و برای پر کردن خلأ ارائه سرويس‌هاى نوآورانه پدیدار شده‌اند.

TrigUp-Index-way2pay-94-08-18

خدمات این گروه از کسب‌وکارها عمدتاً نوآورانه بوده و حیطه تعریف آن در حال گسترش است. برخی هرگونه تغییر در خدمات مالی و بانکی را ناشی از این فناوری می‌دانند و برخی تنها تغییرات شدید و برهم ‌زننده را شامل این تعریف برمی‌شمارند. فارغ از اینکه حیطه تعریف این حوزه مرتباً در حال گسترش است، یکی از مهم‌ترین و درعین‌حال پرسودترین حوزه‌هایی است که استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری در آن شکل گرفته‌اند.

trig-way2pay-index-94-11-11

تقریباً تمامی مؤسسات مالی جهان در حال ورود به این حوزه هستند تا با حمایت از کسب‌وکارهای نوپای این حوزه، راه ورود خود به بخش‌هایی نظیر تلفن‌های همراه، پردازش ابری، امنیت و رگولاتوری را تسهیل کنند. نرخ رشد شرکت‌های حوزه FinTech سالانه 26 درصد بوده و در حال افزایش است. بنا بر برآوردها تا سال 2018 پیش‌بینی می‌شود هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تنها از طریق بانک‌ها در این حوزه صورت پذیرد.

منبع: فناپ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.