راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مانیرو با تمرکز بر تجربه کاربری و نوآوری در پرداخت بین‌المللی، شش ماه زودتر از برنامه به یک میلیون کاربر رسید

مانیرو یکی از استارتاپ‌های فعال حوزه خدمات مالی و ارزی در ایران است که با ارائه سرویس‌های پرداخت خرد، انتقال ارز و خدمات ارزی بین‌المللی تلاش می‌کند تجربه کاربری ساده، امن و سریع برای مشتریان ایجاد کند.

 این مجموعه به تازگی مرز یک میلیون کاربر فعال را پشت سر گذاشته و مهران رباط میلی، سرپرست دیجیتال مارکتینگ مانیرو، با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق و اجرای کمپین‌های هدفمند، رشد سریع کاربران و توسعه ابزارهای نوین پرداخت بین‌المللی را تشریح کرده است.


رسیدن به مرز یک میلیون کاربر


مهران رباط میلی، سرپرست دیجیتال مارکتینگ مانیرو، با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی از اوایل سال ۱۴۰۳ توضیح داد: «یک نقشه راه دقیق برای رشد کاربر تدوین کردیم که مبتنی بر سه محور اصلی بود؛ بهبود تجربه کاربری در اپلیکیشن، افزایش آگاهی از برند و گسترش همکاری‌های B2B

او بیان کرد که تیم مانیرو به‌صورت مداوم رفتار کاربران در اپلیکیشن را ارزیابی کرده و با رفع نقاط ریزش توانستند از یک مدل پراکنده به یک اپلیکیشن جامع و با پتانسیل تبدیل به سوپر اپ برسند.

سرپرست دیجیتال مارکتینگ مانیرو درباره فعالیت‌های برند گفت: «حضور فعال مانیرو در دو نمایشگاه ایران اکسپو و الکامپ، تولید محتوای غنی و اجرای کمپین‌های دیجیتال، باعث افزایش چشمگیر آگاهی از برند شده است.»

 مهران رباط میلی افزود: «همچنین همکاری با برندهایی مانند آپ، اوانو و علی‌بابا منجر به افزایش نرخ تبدیل کاربران در مراحل اول و دوم قیف فروش شد.»

او با اشاره به موفقیت در اجرای برنامه‌ها بیان کرد: «بر اساس مدل رشد پیش‌بینی‌شده، انتظار داشتیم در پایان سال ۱۴۰۴ به مرز یک میلیون کاربر فعال برسیم اما خوشبختانه با اجرای دقیق کمپین‌ها و بهینه‌سازی قیف تبدیل، موفق شدیم حدود شش ماه زودتر از برنامه به هدف یک میلیون کاربر برسیم.»

 رباط میلی توضیح داد: «یکی از نکات مهم برای ما و مدیران، CAC پایین‌تر از انتظار بود. توانستیم با هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به رقبا بیش از یک میلیون کاربر جذب کنیم که این موضوع باعث افزایش سودآوری مجموعه شد. این اتفاق برای ما فقط یک عدد نیست؛ بلکه نشان‌دهنده‌ی اعتماد کاربران و صحت جهت‌گیری استراتژیک برند مانیرو است.»


هدف بعدی: رشد عددی و افزایش تعامل


با نگاه به آینده، سرپرست دیجیتال مارکتینگ مانیرو اعلام کرد که هدف بعدی رسیدن به ۲.۵ میلیون کاربر تا پایان سال ۱۴۰۵ است.

رباط میلی توضیح داد: «تمرکز ما صرفاً روی رشد عددی نیست، بلکه افزایش نرخ فعال‌سازی، تکرار تراکنش (Repeat Rate) و ارائه سرویس‌های جدید در اولویت است.»

او با اشاره به برنامه‌های اجرایی برای تحقق این اهداف بیان کرد که مانیرو در حال استفاده از مدل‌های پیش‌بینی رفتار کاربر (Predictive Marketing) برای شخصی‌سازی پیشنهادها و پیام‌ها است و همزمان با توسعه همکاری‌های B2B با برندهای فعال در حوزه گردشگری و پرداخت خرد، بهینه‌سازی مداوم کانال‌های دیجیتال از جمله Google Ads، شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا را نیز در دستور کار دارد. سرپرست دیجیتال مارکتینگ مانیرو افزود که تحلیل داده رفتار کاربران به ویژه در سرویس‌های انتقال وجه بین‌المللی و اجرای کمپین‌های بزرگ، نقش مهمی در افزایش تعامل دارد و در کنار آن، توسعه کیف پول ارزهای جدید مانند یوآن چین و دلار کانادا و ارائه راهکارهای نوین پرداخت بین‌المللی مانند AliPay نیز جزو برنامه‌های کلیدی مانیرو برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده است.


لیر کارت؛ راهکاری نوین برای مسافران


مهران رباط میلی توضیح داد: « ما در واقع استارت ورود به بازار رمیتنس رو با ارائه ارز لیر زدیم. با استارت ارائه ارز لیر متوجه شدیم که بسیاری از مسافران ترکیه هنوز ترجیح می‌دهند دلار همراه داشته باشند که هزینه و دردسر اضافه دارد. بنابراین به این نتیجه رسیدیم اگر مانیرو قرار است واقعاً بخشی از مسیر بهینه‌سازی تبادلات ارزی باشه، باید یه راه‌حل نو معرفی کنیم و با همکاری تیم توسعه کسب‌وکار و فنی، به مدلی رسیدیم که آن را لیر کارت نامگذاری کردیم.»

او افزود: «لیر کارت یک کارت پیش‌پرداخت است که کاربر داخل یا خارج از ایران از طریق کیف پول مانیرو با ریال شارژش می‌کند و در سفر به ترکیه و بیش از ۱۲۰ کشور می‌تواند مستقیم روی دستگاه پز کارت بکشد، بدون نیاز به تبدیل ارز در صرافی‌ها.»

سرپرست دیجیتال مارکتینگ مانیرو اشاره کرد: «این کارت به اسم خود کاربر صادر می‌شود و قابلیت پرداخت‌های بین‌المللی را فراهم می‌کند. هدف ما ایجاد تجربه‌ای راحت و مدل پایدارتر و شفاف‌تر برای پرداخت‌های بین‌المللی است.»

او افزود: «این سرویس در مراحل پایانی لانچ قرار دارد و به زودی کمپین‌های تبلیغاتی برای معرفی آن‌را شروع خواهیم کرد.»


کیف پول چندارزی و پروژه مانیرو کانکت


او با اشاره به اهمیت کیف پول در تجربه کاربری توضیح داد: «در آپدیت بهمن ۱۴۰۳ با تمرکز بر اضافه کردن زیرساخت درهم امارات و سرویس انتقال وجه بین‌المللی، تمام محصولات در یک اپلیکیشن ادغام شدند.»

رباط میلی افزود: «در فاز دوم که در سال ۱۴۰۵ اجرایی می‌شود، هدف ما توسعه کیف پول چندارزی (Multi-Currency Wallet) است تا کاربران بدون نیاز به تبدیل مکرر، بتوانند موجودی هر کیف پول خود را در کشورهای مختلف استفاده کنند.»

سرپرست دیجیتال مارکتینگ مانیرو درباره توسعه ارزهای دیگر گفت: «با بررسی نیاز کاربران، پروژه‌ای به نام مانیرو کانکت (Moneyro Connect) را توسعه دادیم که یک پلتفرم P2P است و امکان انجام معاملات کاربر با کاربر را فراهم می‌کند.»


توریست کارت؛ خدمات به گردشگران خارجی


او درباره گردشگران خارجی توضیح داد: «در سال ۲۰۲۴ بیش از ۴ میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شدند، اما بزرگ‌ترین مانع آن‌ها پرداخت‌های خرد بود. بنابراین پروژه‌ای به نام توریست کارت توسعه دادیم که امکان پرداخت ریالی و استفاده از کارت‌های بین‌المللی در شبکه پذیرندگان داخلی را فراهم می‌کند.»

سرپرست دیجیتال مارکتینگ مانیرو افزود: «تا امروز بیش از ۳ هزار گردشگر خارجی این کارت را دریافت کرده‌اند. برای معرفی سرویس تاکنون از تولید محتوا و حضور در ایران اکسپو ۱۴۰۴ استفاده کردیم و بدون هزینه‌کرد کلان، سودآوری خوبی برای مجموعه ایجاد شد.»

او در پایان بیان کرد که در ۵ ماه باقیمانده سال ۱۴۰۴ و سال آینده، برنامه‌های مارکتینگ گسترده‌تری از جمله تولید محتوا به زبان‌های مختلف در کانال یوتیوب رسمی محصول و همکاری با اینفلوئنسرهای خارجی حوزه گردشگری و در صورت امکان اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در پلتفرم‌هایی نظیر فیسبوک و گوگل‌ ادوردز اجرایی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.