پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
معاون کیفیت جامع ایرانسل: قهرمان دنیای تلکام مشتری است، نه اپراتور
در نشست تخصصی اولین روز الکامپ ۱۴۰۴ با حضور ایرانسل، مزایای بهرهمندی از هوش مصنوعی در بهبود شاخصهای کیفی اپراتورها و کیفیت تجربه مشتری، مورد بررسی قرار گرفت. پنجشنبه ۳ مهر و در اولین روز از نمایشگاه الکامپ، سیامک توتونچی افشار، معاون کیفیت جامع ایرانسل، در نشست تخصصی «بازتعریف صنعت تلکام در عصر هوش مصنوعی»، تأکید کرد: «قهرمان دنیای تلکام «مشتری» است، نه «اپراتور» و کیفیت در ارائه خدمات و سرویسها، حرف اول را میزند.»
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، توتونچی افشار افزود: «اپراتورها باید به تسهیلگر زندگی دیجیتال تبدیل شوند. قابلیتهای هوش مصنوعی به ما کمک میکند تا تمام لحظات را رصد کنیم و مشکلات احتمالی را قبل از آنکه اتفاق بیافتد، رفع کنیم و به کمک آن تجربه خوب را به مشتری منتقل کنیم.»
توتونچی در ادامه به برنامهریزی ایرانسل برای استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: «چرخه هوش مصنوعی رصد میکند، پیشبینی ارائه میدهد، تصمیم میگیرد، اقدام میکند و در نهایت یاد میگیرد و این چرخه بارها تکرار میشود. این چرخه در صنعت تلکام از جمله ایرانسل نیز اتفاق میافتد
معاون کیفیت جامع ایرانسل، هوش مصنوعی را کمک بزرگی برای حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: «با استفاده از هوشمصنوعی، ما به عنوان اپراتور، مسئولیت اجتماعی داریم و باید به حفظ محیط زیست کمک کنیم. در ایرانسل، سعی میکنیم با استفاده از هوش مصنوعی و روشهای پیشگیرانه آن، خرابیها را کاهش دهیم و نیروی انسانی کمتری برای تعمیرات اعزام کنیم. همین اقدامات به صرفهجویی انرژی و کاهش آلودگی محیط زیست کمک میکند و میتوانیم شکافهای دیجیتال را به خصوص در بخش آموزش، پر کنیم.»
توتونچی تصریح کرد: «فرصتها از دست میروند و آینده اپراتورها به کیفیت تجربه مشتری وابسته است. اپراتورها دیگر نمیتوانند دقیقهفروشی کنند و باید تسهیلگر زندگی دیجیتال مشتریان باشند.»