راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک ملت مسیر صدور چک را هوشمند و بدون کاغذ کرد

بانک ملت در ادامه سیاست‌های خود برای دیجیتالی‌سازی خدمات بانکی، دو خدمت مهم در حوزه چک را برای مشتریان فراهم کرده است.

این بانک با هدف تسهیل و تسریع امور، امکان صدور غیرحضوری چک بانکی و ثبت درخواست آن از طریق سامانه مگابانک را فراهم کرده است. مشتریان می‌توانند با تکمیل درخواست در مگابانک، کد پیگیری دریافت کرده و در مراجعه به شعبه، چک بانکی خود را دریافت کنند. این روند علاوه بر کاهش مصرف کاغذ و حذف هزینه‌های طراحی، چاپ و امحای چک‌های کاغذی، گامی در جهت حفاظت از محیط زیست به شمار می‌رود.

همچنین بانک ملت از سال ۱۴۰۲ خدمت چک الکترونیکی را به مشتریان ارائه کرده است که امنیت و سهولت بیشتری نسبت به چک‌های سنتی دارد. این چک‌ها به دلیل حذف فیزیکی، امکان جعل، سرقت و مفقودی ندارند و خدماتی همچون صدور، وصول، واگذاری و برگشتی به صورت غیرحضوری و ۲۴ ساعته برای آن‌ها فراهم است. استفاده از امضای الکترونیکی، رفع مغایرت‌های اطلاعاتی و حذف نیاز به جابه‌جایی و بایگانی فیزیکی چک از دیگر مزایای این خدمت است.

در حال حاضر، صدور و کارسازی چک الکترونیکی برای مشتریان حقیقی از طریق اینترنت بانک و همراه بانک ملت در دسترس است و توسعه آن برای مشتریان حقوقی نیز در دستور کار قرار دارد. به این ترتیب، بانک ملت با توسعه چک‌های غیرحضوری و الکترونیکی، گامی مؤثر در افزایش امنیت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جایگزینی تدریجی چک‌های کاغذی برداشته است.

منبع بانک ملت بانک ملت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.