راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فعالیت بدون نماد اعتماد ممنوع

۶۵۵ فروشگاه اینترنتی به دلیل نداشتن نماد اعتماد و شکایت مردم به حالت تعلیق درآمدند. مدیرعامل شرکت پست با بیان این مطلب گفت:«خریدوفروش الکترونیکی که از طریق دروازه پست صورت گرفته، سه میلیون و ۶۰۰ هزار مرسوله در قالب تجارت الکترونیکی است. در حوزه تجارت الکترونیکی دو هزار و ۸۴۱ فروشگاه الکترونیکی فعال داریم که نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش داشتیم و این کاهش به‌این‌علت است که کلیه فروشگاه‌ها باید این نماد را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دریافت کنند اما ۶۵۵ فروشگاه به علت نداشتن نماد اعتماد وزارت صنعت، معدن و تجارت و شکایت مردم تعلیق شدند. حجم کالای جابه‌جایی در حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.»

حسین مهری از خدمات ویژه شهروندی نام برد که شهروندان با تماس به ۱۹۳ می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند. مهری در توضیح بیشتر این سرویس گفت:«این خط همزمان می‌تواند ۹ هزار مکالمه به چهار زبان داشته باشد و مردم از طریق این شماره قادرند با ۱۱۰ یا ۱۲۵ ارتباط برقرار کنند یا اگر به‌عنوان‌مثال آسانسورشان خراب شد، تعمیرگاه را خبر کنند یا زمان بلیت خریدن و غیره. این سرویس در شهرهای تهران، یزد، کرمان، اراک، زنجان و تبریز راه‌اندازی شده است.»

مدیرعامل شرکت پست به حکمی که از سوی شورای عالی فضای مجازی و رئیس‌جمهور در خصوص G-NAF به شرکت پست ابلاغ شده، اشاره کرد و افزود:«درباره هوشمند سازی مکان یا G-NAF کارگروهی متشکل از ثبت‌احوال، ثبت اموال، نقشه‌برداری، شهرداری تهران، وزارت کشور و غیره وجود دارد که سه وظیفه استانداردسازی مکان، اختصاص دادن یک کد پستی و مشخص کردن طول و عرض جغرافیایی را عهده‌دار هستند. تاکنون ۴۲ میلیون مکان شناسایی کرده‌ایم و به آن‌ها کد پستی اختصاص داده‌ایم. از این عدد ۹ میلیون اماکن روستایی و ۳۵ میلیون اماکن شهری هستند بدین معنا که ۷۳ درصد اماکن شهری را بر اساس برنامه‌ای که داشته‌ایم، تحت پوشش قرار داده‌ایم. بحث «بهنگام سازی» این اطلاعات هم در وضعیت خوبی قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال هر دو مکان شهری و روستایی را به اعدادی که در برنامه پیش‌بینی کرده‌ایم، برسانیم.» به گفته مهری بعد از سازمان‌دهی G-NAF تمام سازمان‌ها و اداراتی که با مکان سروکار دارند، باید از این آدرس و کد پیروی کنند، زیرا این خدمت هوشمند سازی شهر و خدمت‌رسانی نهادهایی مانند نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس را تسریع می‌بخشد.

مهری به ارائه آمار در خصوص خدمات دیگری مانند سرویس الکترونیکی، پست همراه، ایمیل پستی گفت: «در خصوص سرویس‌های الکترونیکی با توسعه روبه‌رو بوده‌ایم که هم‌اکنون ۳۷ میلیون و ۷۵۹ هزار کاربر دارد که ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.»

به گفته مهری مردم می‌توانند با واردکردن کد #193* پست همراه را در گوشی خود داشته باشند و اطلاعات موردنیاز را دریافت کنند. هم‌اکنون سه میلیون و ۲۵۴ هزار نفر از این خدمت استفاده می‌کنند.

او همچنین در خصوص ایمیل پستی گفت:«توسعه و زیرساخت ایمیل پستی نیز فراهم شده و همچنان روی آن کار می‌کنیم. برای این سرویس تاکنون ۱۹۱ هزار و ۹۴۹ کاربر داریم که نسبت به سال گذشته با هشت درصد رشد روبه‌رو بوده است.»

مدیرعامل شرکت پست، پست یافته را یکی از دیگر از خدمات نام برد و بیان کرد:«تاکنون ۲۵۳ هزار مدرک در صندوق پستی بوده‌اند که بیشترین مدرک به کارت هوشمند ملی و کارت ملی اختصاص دارد. مردم اگر مدرکی گم کرده باشند و به سایت مراجعه کنند، می‌توانند فرمی را پر کنند و شرکت مدارکشان را به آدرسی که داده‌اند، می‌فرستد.»

منبع: پیداد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.