راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی کوتاه به آنچه در رویداد این بانک 2 گذشت

شرکت خدمات انفورماتیک به دنبال برگزاری اولین رویداد این بانک در تیرماه سال 92، دومین رویداد این بانک را در 26 آذرماه 94 از نوع ماراتن برنامه‌نویسی وب و موبایل با رویکرد بانکداری باز در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار کرد.

این رویداد با حضور دکتر علی کرمانشاه معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، مهندس ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، مهندس سلجوقی عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک و برخی از اعضای هیئت‌مدیره شرکت خدمات انفورماتیک، مهندس رضا گودرزی مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات و مهندس عبدالرضا شریفی حسینی معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده، دکتر فرهنگی رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و مهندس خطیبی مدیرعامل شرکت جیرینگ برگزار شد.

Inbank-3-Index-way2pay-94-10-01

دکتر مهران محرمیان معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک به‌عنوان سخنران انگیزشی رویداد در بخشی از ارائه خود خطاب به تیم‌های جوان شرکت‌کننده در این رویداد گفت: «نوآوری شرط بقای بنگاه‌های اقتصادی است و از الزامات نوآوری تفکر خارج از چارچوب‌ها و دیوارهای ذهنی است». ایشان هم‌چنین در ادامه افزود: «نفت آینده به‌عنوان شریان حیاتی کشور، باید در ذهن شما ایده پردازان شکل بگیرد تا متضمن بهبود شرایط آینده کشور باشد.»

Inbank-4-Index-way2pay-94-10-01

«این بانک» سلسله رویدادهای نوآوری یک‌روزه‌ای است که توسط شرکت خدمات انفورماتیک و حول محور بانکداری الکترونیک برگزار می‌شود. ایده پردازان و برنامه نویسان جوان با طرح‌ها و ایده‌های پیاده‌سازی شده خود در آن شرکت می‌کنند و داوران به ارزیابی آن‌ها می‌پردازند. در اولین رویداد این‌بانک 41 ایده مطرح شد که برخی از آن‌ها با توجه به قابلیت تجاری شدن شناسایی شدند و هم‌اکنون در مرحله تولید و پیاده‌سازی هستند. در دومین رویداد درمجموع 184 ایده ثبت شد که از آن بین، تعداد 68 طرح در فرصت تعیین شده پیاده‌سازی و به دبیرخانه رویداد ارسال شد. این طرح‌ها توسط 5 کمیته فنی و تخصصی در شرکت خدمات انفورماتیک ارزیابی شدند و نهایتاً 12 ایده برتر به مرحله نهایی رسیدند. معیارهای ارزیابی طرح‌ها مشتمل بر میزان نوآوری و جذابیت ایده، پتانسیل درآمدزایی، کیفیت پیاده‌سازی طرح، میزان استفاده از API ها و درنهایت کیفیت ارائه در حضور هیئت‌داوران بوده است.

Inbank-2-Index-way2pay-94-10-01

در مرحله نهایی، 12 تیم برتر به ارائه طرح‌های خود در یک فرصت 15 دقیقه‌ای در حضور داوران پرداختند. هیئت‌داوران که متشکل از صاحب‌نظران ارشد بانکداری الکترونیک کشور بودند پس از بررسی و ارزیابی و بر اساس امتیازات داده شده 3 طرح برگزیده را به ترتیب زیر معرفی نمودند:

طرح برتر اول و برنده جایزه سیصد میلیون ریالی: طرح «هم‌پرداز»، طرح برتر دوم: طرح شتاب در خرید (OSC) و برنده جایزه دویست میلیون ریالی، طرح برتر سوم و برنده جایزه یک‌صد و پنجاه میلیون ریالی: طرح «زر پایاپای». هیئت‌داوران همچنین تیم «مبادله» را با توجه به ارزش‌های قابل تعمق طرح، شایسته تقدیر اعلام کرده و آن را به‌عنوان طرح برگزیده چهارم انتخاب نمودند که به این تیم نیز جایزه‌ی یک‌صد میلیون ریالی تعلق گرفت.

Inbank-1-Index-way2pay-94-10-01

در ادامه برنامه به 54 ایده از 68 ایده بارگذاری شده در پرتال این بانک فرصت ارائه 1 دقیقه‌ای داده شد تا ایده‌های خود را مطرح نموده و با رأی حاضرین سه تیم برگزیده شوند که درنهایت تیم ایده‌های «بی‌معطلی»، «خود تخفیف PAY OFF» و «موبایل پرداخت» به ترتیب جوایز اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

منبع: شرکت خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.