راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

علی کرمانشاه عضو تازه‌وارد بانک مرکزی / معرفی

علی کرمانشاه دومین معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، او دو ماه پیش به این سمت منصوب شد، البته با این توضیح که معاون قبلی 6 سال پیش از کار برکنار شده بود و در این مدت مسوولیت‌های این معاونت بر عهده دبیر کل بانک مرکزی بود. برخی از کارشناسان انتصاب کرمانشاه به این سمت را اقدام مثبتی می‌دانند. او تاکنون سمت قابل‌توجهی در نظام بانکی کشور نداشته و برخی همین ویژگی را خبر خوبی می‌دانند چراکه نداشتن سابقه بانکی به این معناست که احتمالا کرمانشاه به هیچ‌یک از جریان‌های قدرت در نظام بانکی به‌خصوص در حوزه بانکداری الکترونیکی وابستگی ندارد و به همین دلیل آماده ایفای نقش بی‌طرف و کارآمد به‌عنوان رگولاتور نظام پرداخت بانکی کشور است.

علی کرمانشاه به‌عنوان عضو تازه‌وارد بانک مرکزی با چالش‌هایی روبروست، یکی از کارشناسان بانکداری الکترونیکی پنج مورد از این چالش‌ها را به‌این‌ترتیب عنوان می‌کند: چالش کارمزد، رقابت و انحصار، رگولاتوری، کارت اعتباری و فناوری‌های نوظهور.

درست یک ماه دیگر پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار می‌شود که نام علی کرمانشاه نیز در بین کمیته علمی این همایش دیده می‌شود. این همایش که بزرگ‌ترین رویداد در حوزه بانکداری الکترونیکی کشور است اولین حضور پررنگ کرمانشاه در میان جامعه بانکی کشور به شمار می‌آید.

علی کرمانشاه که استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف است، مدرک دکتری خود را در رشته استراتژی تکنولوژی اطلاعات از دانشگاه منچستر انگلستان گرفته. او در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان مدیریت تکنولوژی خوانده است. پیش از اینکه به انگلستان برود در دانشگاه صنعتی اصفهان کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی خوانده بود. وی همچنین مدرک کارشناسی آنالیز سیستم‌های کامپیوتری دارد. او متولد سال 1334 در قصر شیرین است.

سوابق اجرایی او شامل مدیریت عامل شرکت داده‌پردازی ایران، قایم‌مقام معاون آموزش، پرورش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و ریاست هیات‌مدیره شاپرک هستند.

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.