راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجوز شرکت‌های پی اس پی هنوز در حال بررسی است / هیچ مجوزی باطل نشده است

روند بررسی صلاحیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی ادامه دارد و مراحل مختلف آن در دست پیگیری است بنابراین اظهارنظر در مورد تأیید یا رد صلاحیت و اعطا یا صلب مجوز پی اس پی ها اساساً در مقطع زمانی فعلی اشتباه و ناممکن است.

محسن قادری مدیرعامل شرکت شاپرک در واکنش به برخی مطالب مبنی بر لغو مجوز برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی گفت: «طبق دستورالعمل اجرایی فعالیت و نظارت بر «شرکت‌های ارائه خدمات پرداخت» که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و توسط بانک مرکزی نیز به ما ابلاغ شده است، از مدت‌ها قبل روند بررسی شرایط و صلاحیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت را شروع کرده‌ایم. این بررسی مراحل مختلفی دارد که به ترتیب در حال انجام است».

Ghaderi-a-Index-way2pay-93-06-25

وی افزود: «به‌عنوان‌مثال در یکی ازاین مراحل، شرکت‌های پی اس پی تمام مدارک هویتی و تحصیلی مدیران، سهامداران و تمام مدارک ذکر شده در دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی را که از سوی شاپرک مطالبه شده بود، برای ما ارسال کردند و اقداماتی مانند استعلام از نهادهای مرتبط درباره این مدارک انجام گرفت، طبیعی است در روند ارسال، دریافت و استعلام مدارک، کم و کاستی‌هایی مشخص می‌شود که قابل‌رفع است بنابراین به‌صرف اینکه مدارک یک شرکت کامل نشده و نمی‌توان و نباید مجوز و صلاحیت آن را باطل دانست».

مدیرعامل شرکت شاپرک ادامه داد: «در تازه‌ترین مرحله، بازرسان و کارشناسان ما به تمام شرکت‌های پی اس پی رفتند و طی مدت دو ماه برای هر شرکت حداقل در دو روز موارد موردنظر را که بالغ‌بر هزار فاکتور اعم از موارد امنیتی، پایداری شبکه، سطح و کیفیت ارائه سرویس و… بود، بررسی کردند. نتایج این بررسی‌ها در حال جمع‌آوری و تدوین است و هنوز نهایی نشده است».

قادری گفت: «پس‌ازاین مرحله باید مدل ارزش‌گذاری و تعیین صلاحیت با بانک مرکزی نهایی شود تا بتوانیم بر اساس نمره‌ای که هر پی اس پی در بازرسی‌ها و سایر مراحل به دست آورده است، نسبت به اعطای مجوز، صلب مجوز یا نوع مجوز تصمیم‌گیری کنیم».

وی تأکید کرد: «بر اساس این توضیحات اساساً نمی‌توان در این مقطع نسبت به تأیید یا عدم تأیید مجوز هیچ‌کدام از شرکت‌های پی اس پی اظهارنظری کرد و تمام مطالب منتشر شده در این رابطه کاملاً بی‌پایه و فاقد مبنای اصولی است».

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.