راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سید فرشاد فاطمی و دیگر مسئولان در تکاپوی بزرگترین رویداد در حوزه بانکداری

بیست‌ویکم ماه بعد بزرگ‌ترین رویداد سالانه در حوزه بانکداری الکترونیکی کشور آغاز می‌شود. همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت که زمستان چهار سال اخیر برگزارشده است، یک ماه دیگر پنجمین دوره‌اش را آغاز خواهد کرد. در جریان این همایش چندین سخنرانی و میزگرد توسط متخصصان بانکداری الکترونیکی برگزار می‌شود.

برگزارکننده این رویداد پژوهشکده پولی و بانکی است که این روزها مسئولان این پژوهشکده در تکاپو برای اجرای آن هستند. تاکنون هم نشست‌هایی برای شرح جزئیات آن برگزارشده است. کمیته علمی این همایش و در رأس آن معاون پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی نیز وظیفه تأمین محتوای علمی این همایش را بر عهده‌دارند.

Farshad-Fatemi-index-way2pay-94-09-15

سید فرشاد فاطمی اردستانی، معاون پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی در رأس این کمیته قرار دارد. او تاکنون در چند همایش تخصصی بانکداری سخنرانی کرده است. سال گذشته در دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ مقاله‌ای ارائه کرد و ضمن آن برخی از چالش‌های موجود در نظام بانکی را نبود رقابت به معنای اقتصادی آن، وضعیت دستوری نرخ سود بانکی و منفی بودن نرخ حقیقی سود برای دوره‌های طولانی، حجم وسیع تسهیلات تکلیفی و تصور دولت‌ها مبنی بر تسلط بر منابع بانکی همچون خزانه، وجود مؤسسات اعتباری که بدون نظارت فعالیت می‌کنند، به‌روز نبودن زیرساخت‌های بانکی، موانع شدید و بزرگ برای ورود و خروج، تنوع اندک خدمات و کم بودن ابزارهای مالی، مسئله تعداد زیاد شعب، وجود پدیده بانک‌های دولتی خصوصی شده با حفظ ماهیت قبلی، تعارض عملکرد بانک‌ها با قانون عملیات بانکی بدون ربا و قدیمی بودن قوانین پولی و بانکی کشور عنوان کرد. مقاله مشترک او با دکتر فرهاد نیلی و دکتر هنرور با عنوان «بررسی ساختار صنعت بانکداری و رابطه اندازه و عملکرد بانک‌ها در ایران» بود.

او که مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه UCL لندن دارد اکنون مدیر گروه اقتصاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف است. فاطمی مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه اسکس انگلستان دارد، در موسسه عالی پژوهش در برنامه‌ریزی و توسعه، کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های اقتصادی، اجتماعی خوانده و از دانشگاه صنعتی اصفهان مدرک کارشناسی مهندسی برق گرایش الکترونیک گرفته است. این استاد اقتصاد خرد، در دانشگاه درزمینه تئوری بازی‌ها، سازمان‌های صنعتی و طراحی بازار تدریس و تحقیق می‌کند.

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.