پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
آمازون دش سرویسی که صنعت خرید غیرحضوری را متحول میکند
هنوز شاید خیلیها فکر میکنند که این دروغ آوریل شرکت آمازون باشد اما نه، این یک دروغ نیست؛ آخرین نوآوری در صنعت خرید اینترنتی است. آمازون بهتازگی سرویسی را به نام آمازون دَش – «Amazon Dash» را ارائه کرده است که نسل جدید سرویسی با همین نام است که سال گذشته در راستای تکمیل فرآیندهای خرید اینترنتی Amazon Fresh ارائه شده است (+). خیلی ساده بخواهم بگویم، آمازون دش یک گجت است که علاوه بر مجهز بودن به بارکد اسکنر، به یک میکروفون هم مجهز است و قابلیت اتصال به WiFi را دارد. (+)
این دستگاه که در حال حاضر در مرحله پایلوت است، بهطور رایگان در اختیار کاربران آمازون فِرِش قرار میگیرد و هدفش آسان کردن فرآیند خرید اینترنتی و یا خرید غیرحضوری خواروبار، میوه و سبزیجات است.
طرز استفاده از آمازون دش به این شکل است که کاربر باید از قبل در آمازون فرش یک حساب کاربری ایجاد کرده باشد و این دستگاه را به حساب کاربریاش متصل کند. بعد از آن دیگر کار با آن ساده است؛ کاربر میتواند به دو روش سفارشش را انجام دهد. فرد میتواند با کمک بارکد اسکنر این دستگاه، بارکد خواربارهای مختلفی که قبلاً از آمازون فرش خریداری کرده است را اسکن کند تا آن محصول به سبد خریدش اضافه شود و یا اینکه از طریق میکروفون آمازون دش نام محصول مورد نظرش را بگوید؛ مثلاً «قارچ». طراحی ساده این محصول باعث میشود که حتی کودک 5 ساله شما بتواند غذای کودک خودش را که تمام شده است را به سبد خرید شما اضافه کند. (+)
بعد از آن سفارش کاربر از طریق شبکه وایفای خانگی به سبد خرید حساب کاربری آمازون فرش کاربر اضافه میشود. پس از آن کاربر میتواند از طریق اپلیکیشن موبایلی یا نسخه دسکتاپ خریدها را در حساب کاربریاش تأیید و حتی زمان تحویل آنها را مشخص کند. سپس سفارشها در زمانهای مشخص شده در جعبههایی که برای حفظ خواربار، سبزیجات و میوهجات مناسبسازی شدهاند در همان روز سفارش جلوی درب خانه مشتری تحویل داده میشوند. (+)
2 نوع دلیوری در این سرویس برای مشتری در نظر گرفته شده؛ نوع اول این طور است که محصولات در یک بستهبندی خاص جلوی درب خانه مشتری قرار داده میشوند و لازم نیست الزاما مشتری در لحظه تحویل در خانه باشد. نوع دوم دلیوری با تایید مشتری است که حتما باید مشتری در خانه حضور داشته باشد تا رسید دریافت محصولات را امضا کند. این نوع دلیوری برای برخی از نوشیدنیها اجباری است.
این سرویس فعلاً در حال حاضر فقط در 3 ایالت از آمریکا – سیاتل، کالیفرنیای جنوبی و سانفرانسیسکو – که سرویس آمازون فِرِش موجود است، قابل استفاده است. همچنین طبق آخرین آماری که آمازون اعلام کرده، بیش از 500 هزار نوع کالای خواروبار در سبد محصولات آمازون فرش وجود دارد.
برای بزرگتر شدن تصویر زیر، روی آن کلیک کنید (+)
وبسایت آمازون کسبوکار خود را با فروش کتاب و فیلم بهصورت آنلاین شروع کرد و در حال حاضر بزرگترین خردهفروش آنلاین دنیا است تا جایی که در چند ماه گذشته فروش یک مدل از خودروی نیسان نیز در این سایت بهصورت آنلاین عرضه شد.
آمازون نهتنها در کسبوکار اینترنتی بسیار پیشتاز و موفق بوده است بلکه در حوزه پایش اطلاعات و انبارداری نیز دارای ابداع روشهای نوینی است. بسیاری از کارشناسان خلاقیت و نوآوری را مانند DNA در کالبد آمازون میدانند. محصول جدید آمازون پس از یک سال از راهاندازی خواربارفروشی آمازون Amazon fresh نِمودی بر این مدعا است. (+)