خبر

حذف ثبت دستی اسناد در دفترخانه‌ها / امضای الکترونیکی الزامی شد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: «با توجه به اینکه به زودی تمام مراحل ثبت اسناد در دفترخانه‌ها الکترونیکی می‌شود، صدور امضای الکترونیکی برای تمام شهروندان و بنگاه‌ها و مؤسسات و شرکت‎ها الزامی شد.»

محمدرضا دشتی اردکانی در مورد اینکه چرا هنوز دفاتر بزرگ سندنویسی در دفترخانه‌ها جمع‌آوری نشده است، گفت: «منتظر هستیم آیین‌نامه قانون کاداستر ابلاغ شود. البته ما ۱۵ دفتر را در تهران پایلوت کردیم تا به‌صورت آزمایشی نوشتن دستی اسناد در دفترخانه‌ها حذف و تمامی مراحل ثبت اسناد الکترونیکی انجام شود.»

وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای ثبت الکترونیکی دفاتر قبلی که مکتوب بوده دارید، گفت: «باید تمام این دفاتر اسکن شود تا اطلاعات کاداستر و املاک تبدیل به بانک شود.»

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به اینکه آیا صدور امضای الکترونیک برای شهروندان الزامی است، اظهار داشت: «با توجه به اینکه قرار است فعلاً ۱۵ دفترخانه به‌صورت تمام الکترونیک کار ثبت سند را انجام دهند، قطعاً تا پایان سال این اقدام فراگیر می‌شود و لازم است شهروندان صاحب امضای الکترونیک باشند. مبلغ صدور این امضا ۳۵ هزار تومان بوده و ۲ هزار دفتر اسناد رسمی توانایی صدور گواهی امضا و اعطای «توکن» را دارند.»

دشتی گفت: «شهروندان با در دست داشتن کارت ملی می‌توانند در مدت ۵ دقیقه صاحب گواهی امضا شوند و مؤسسات و شرکت‌ها و فروشگاه‌ها هم می‌توانند با داشتن مجوز و پروانه کسب اقدام کنند.»

منبع: مهر

درباره نویسنده

اتاق خبر راه پرداخت

اتاق خبر راه پرداخت همه مطالب و خبر‌های مهم فین‌تک ایران را رصد و منتشر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید