پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مشتریان از بانکداری اینترنتی لذت میبرند
رشد سریع بانکداری اینترنتی، افزایش میزان رضایتمندی مشتریان بانکها را باعث شده است. نتیجه نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات روی مورگان (Roy Morgan Research) در استرالیا حاکی از آن است که نرخ رضایت افراد از خدمات بانکداری اینترنتی ۹۰.۲ درصد است که در مقایسه با نرخ رضایتمندی ۸۸.۴ درصدی از شعبات فیزیکی بانکها رقم بالاتری را نشان میدهد.
از سال ۲۰۱۳، میزان استفاده از بانکداری اینترنتی از ۵۸.۶ درصد به ۶۲.۲ درصد افزایش یافته است. هر چند از منظر رضایتمندی مشتری، بانکداری اینترنتی از طریق وبسایت محبوبترین روش است و نرخ رضایت افراد از آن به ۹۰.۴ درصد میرسد، ولی این شیوه از سال ۲۰۱۳ تاکنون قدری کاهش داشته و از ۵۳.۱ درصد به ۵۲.۲ درصد تنزل یافته است.
در مقابل، بانکداری همراه در همین دوره زمانی سیر صعودی به خود گرفته و از ۲۶.۲ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۳۳.۶ درصد در سال ۲۰۱۵ رسیده است. مرکز تحقیقات روی مورگان همچنین دریافته که سطح رضایتمندی افراد از بانکداری اینترنتی، در بانکهای مختلف، متفاوت است.
مشتریان شرکت خدمات مالی سانکورپ (Suncorp)، بیشترین رضایت را از خدمات بانکداری اینترنتی این نهاد ابراز داشتهاند: ۹۳.۳ درصد. جایگاه بعدی به بانک CBA اختصاص دارد: ۹۲.۷ درصد. رضایت مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی نهادهای مالی ANZ، St George و Westpac نیز به ترتیب ۸۹.۹، ۸۸ و ۸۷.۹ درصد برآورد شده است.
منبع: mortgagebusiness.com.au / شرکت ملی انفورماتیک