راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روش‌های پرداخت در سه بازار بزرگ آمریکای شمالی

بزرگ‌ترین بازارهای آمریکای شمالی ازنظر اندازه، متعلق به آمریکا، کانادا و مکزیک است. درنتیجه معمولاً خرده‌فروشان خارجی، این سه بازار را با توجه به‌اندازه و زیرساخت توسعه‌یافته‌ آن‌ها هدف می‌گیرند. بااین‌حال بین بخش‌های الکترونیک این سه بازار، تفاوت اندازه‌ای بزرگی ازنظر اقتصادی وجود دارد. تجارت الکترونیک کانادا کسری از آمریکا و تجارت الکترونیک مکزیک نیز اندازه‌ای کمتر از نصف بازار الکترونیک کانادا است.

Pardakht-electronic-Index-way2pay-94-08-18

آمریکا

برای مصرف‌کنندگان این بازار، خرید از طریق کارت‌های اعتباری، معمول‌ترین روش پرداخت آنلاین است که توسط ۴۰ درصد خریداران مورداستفاده قرار می‌گیرد. بااین‌حال اکنون حدود ۲۵ درصد خریدها نیز با کارت‌های بدهی (debit cards) انجام می‌شود. پلتفرم‌های پرداخت مثل PayPal و Google Checkout نیز نحوه‌ی خرید در ۱۸ درصد دیگر هستند.

با افزایش پیش‌بینی‌شده‌ی خرید آنلاین همراه با پیشرفت و گسترش تجارت همراه، شرکت‌هایی مثل PayPal, شانس خوبی در تبدیل سرویس‌ها و خدماتشان به یک روش غالب دارند. مهم‌تر از همه این است که در PayPal,‌فقط به یک نام کاربری و رمز عبور نیاز داریم و لازم نیست کارت را به همراه داشته باشیم. این قابلیت برای آمریکایی‌ها که راحتی را دوست دارند، مزیت قدرتمندی برای جذب بیشتر در آینده‌ی نزدیک است.

.

کانادا

سیستم بانکداری کانادا محیطی را ایجاد کرده است که در آن تقریباً تمام فروش‌ها توسط کارت‌های اعتباری انجام می‌شود. بخش عظیمی از خریداران کانادایی (۸۱ درصد) گزارش داده‌اند که در یکی از خریدهایشان از کارت اعتباری استفاده کرده‌اند. ۴۲ درصد نیز از PayPal به‌عنوان روشی دیگر برای پرداخت استفاده کرده‌اند. روش‌های پرداخت دیگر مثل کارت‌های بدهی یا پول نقد در هنگام دریافت محصول، استفاده‌کنندگان بسیار کمی دارند. کانادایی‌ها نیز مانند آمریکایی‌ها با پلتفرم PayPal به دلیل امنیتی که فراهم می‌کند و همچنین مواردی از جزئیات کارت اعتباری که در این پلتفرم ضروری نیست، راحت هستند.

.

مکزیک

فقط حدود ۱۸ درصد مکزیکی‌ها به‌صورت آنلاین خرید می‌کنند. ۳۷ درصد مصرف‌کنندگان هنگام خرید، ترجیح می‌دهند از کارت‌های اعتباری استفاده کنند. یک‌سوم این پرداخت‌ها به خرده‌فروشان خارجی پرداخت می‌شود. پس عاقلانه است که خرده‌فروشان مکزیکی، یک سیستم بانکی محلی برای دریافت این پرداخت‌ها داشته باشند. روش‌های پرداخت دیگری که در مکزیک استفاده می‌شوند,‌شامل نقل انتقالات بانکی (۱۲ درصد) و پرداخت نقدی در محل تحویل محصول (۹ درصد) است. بااین‌حال، محبوبیت Paypal به دلیل نرخ بالای نقل در داده‌های کارت‌های اعتباری، در حال افزایش است.

E-Pardakht-Index-way2pay-94-08-18

درحالی‌که آمریکا، کانادا و مکزیک بزرگ‌ترین بازارهای تجارت الکترونیک آمریکای شمالی هستند، باید در نظر داشته باشیم که در فرصت‌هایشان برای خرده‌فروشان آنلاین,‌برابر نیستند. بازار تجارت الکترونیک آمریکا تاکنون جذاب‌ترین بازار بوده است و تعداد بسیار زیادی از مشتریان و نرخ بالای هزینه مصرف‌کننده را داراست؛ اما مکزیک بسیار کوچک‌تر است و نرخ رشد ۲۰ درصدی داشته و همچنین کانادا با نرخ حدود صددرصدی از نفوذ موبایل استفاده می‌کند.

تفاوت‌های کلیدی دیگر بین این سه بازار بر اساس این حقیقت به وجود می‌آیند که خرید آنلاین در مکزیک و کانادا به‌عنوان یک‌روند و گرایش نیست. درحالی‌که در آمریکا,‌ باوجود زیرساخت‌های قوی و مشتریانی که به خرده‌فروشان آنلاین اعتماد می‌کنند، مشتریان و مصرف‌کنندگان پادشاه اقتصاد هستند.

با توسعه‌ داخلی و جهانی تجارت الکترونیک در آمریکا، نقش کارت‌های اعتباری برای پلتفرم‌هایی مثل PayPal‌ بیشتر شده و تعداد قابل‌توجهی از پرداخت‌های تجارت الکترونیک موبایل نیز در سال‌های آینده وارد خواهند شد، تحت هر سناریویی.

منبع: ایکامیت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.