پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
سرویس «شایا» ایرانسل پاسخگویی به سامانههای تجارت ایران و همتا را از ابتدای ۱۴۰۴ برعهده گرفت
ارائه خدمات پاسخگویی سامانههای جامع تجارت ایران و همتا، ذیل سامانه یکپارچه ۱۲۴ وزارت صمت، توسط سرویس «شایا» ایرانسل انجام میشود.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، از ابتدای سال ۱۴۰۴، شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا)، ارائه خدمات پاسخگویی سامانههای جامع تجارت ایران و همتا را ذیل سامانه یکپارچه ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت، با هدف ارتقای کیفی فرایندهای نظارتی و پاسخگویی انجام میدهد. بر این اساس، در پی اعلام نتایج مناقصه برگزارشده توسط مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) تابع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ایرانسل «ارائه خدمات پاسخگویی سامانههای جامع تجارت ایران و همتا را ذیل سامانه یکپارچه پاسخگویی وزارت صمت (سامانه ۱۲۴)»، به وزارت صمت ارائه میدهد.
سامانه جامع تجارت ایران با هدف بهبود مستمر فضای کسبوکار، یکپارچهسازی و نظارت بر فرایند تجارت داخلی و خارجی، هدایت مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی، مبارزه با قاچاق کالا، استانداردسازی و هماهنگسازی اسناد تجاری و ارائه راهکارهای مدیریت تبادل الکترونیکی آنها و ایجاد هماهنگی لازم در زمینه تسهیل الکترونیکی تجارت میان دستگاههای اجرایی ذیربط، ایجاد و راهاندازی شده است.
بر این اساس، سامانه جامع تجارت ایران در برگیرنده زیرسامانههای متعددی از جمله سامانه تجارت خارجی، سامانه ضوابط تجاری، سامانه تجارت داخلی، سامانه مجوزها، سامانه جامع انبارها، سامانه اعتبارسنجی و رتبهبندی، سامانه جامع گارانتی، سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی)، سامانه شناسه رهگیری کالا و سامانه شناسه کالا است.
شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا)، مسئولیت اجراییسازی این طرح را برعهده دارد. شایا، به عنوان بازوی اجرایی ایرانسل برای تجاریسازی فرایندها و ظرفیتهای موجود در سازمان، در حوزههای کاری متفاوت و بالقوهای فعالیت میکند. ارائه این خدمات به دیگر سازمانها و بنگاههای اقتصادی در قالب خدمات برونسپاری، از حدود دو سال پیش فعالیت رسمی خود را با تمرکز بر محصول CCaaS (Call Center as a Service) که شامل خدماتی از قبیل مرکز تماس ورودی، خدمات تماس خروجی، پشتیبانی گفتوگوی بر خط و پشتیبانی شبکههای اجتماعی بوده، آغاز کرد و طی این زمان، علاوه بر ارائه محصولات ذکر شده و با هدف توسعه سبد محصولات قابلارائه، خدماتی از جمله توسعه نرمافزار را به سبد محصولات خود اضافه کرده است.
پیش از این نیز در بهمنماه ۱۴۰۳، طی یک تفاهمنامه بین ایرانسل و سازمان امور اداری و استخدامی کشور، با هدف هماهنگی برای ایجاد و برقراری «سامانه فوریتهای اداری (فواد)»، مسئولیت اجراییسازی این طرح برعهده شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا)، قرار گرفت.