راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش خدمات دستگاه‌‌های خودبانک بانک شهر

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک شهر از افزایش خدمات دستگاه‌‌های خودبانک (VTM) خبر داد و افزود: تا پایان این هفته، امکان ارائه سرویس در 29 نقطه پیش‌بینی‌شده در سطح کشور قابل‌اجرا و بهره‌برداری است.

مهندس مسعود خاتونی، مدیر امور فناوری اطلاعات این بانک با اشاره به راه‌اندازی دستگاه‌های خودبانک(VTM) از اسفندماه سال گذشته اظهار کرد: این دستگاه درواقع شعبه‌ای از بانک شهر است که تمامی خدمات بانکی را به‌صورت 24ساعته ارائه می‌دهد و مشتریان می‌توانند سرویس‌های بانکی موردنظر خود را از طریق این دستگاه‌‌ها دریافت کنند.

وی افزود: با راه‌اندازی این دستگاه در هر مکانی خارج از شعب به‌ویژه در اماکنی که شهروندان تردد بیشتری دارند، خدمات بانکی ارائه می‌شود. خاتونی با اشاره به راه‌اندازی 29دستگاه خودبانک در سطح کشور خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها در 17نقطه عملیاتی شده و قابلیت ارائه سرویس دارد و عملیات زیرساخت لازم برای 12نقطه دیگر اعم از نصب و راه‌اندازی انجام شده است و در حال تحویل نهایی به شعبه مجازی است.

به گفته مدیر امور فناوری اطلاعات بانک شهر، تا پایان این هفته در همه 29نقطه پیش‌بینی‌شده، این دستگاه‌ها راه‌اندازی و قابل بهره‌برداری خواهند بود. خاتونی با اشاره به سرویس‌های قابل‌ارائه در این شعب تصریح کرد: افتتاح حساب حتی برای مشتریانی که در بانک حسابی ندارند و زیرمجموعه‌های آن مانند حساب کوتاه‌مدت، بلندمدت و …، احراز هویت به‌صورت کامل از طریق کارت شناسایی، اسکن مدارک و تائید هویت از طریق راهبر مستقر در کیوسک شهرنت، از خدماتی است که به‌وسیله دستگاه‌‌های خودبانک ارائه می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: همه این اقدامات در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی است تا مشکلی به لحاظ احراز هویت وجود نداشته باشد. همچنین با ارتباط آنلاین با ثبت‌احوال، مشخصات سه‌جلدی و تصویری مشتری کنترل می‌شود. در روزهای آتی دو سرویس اصالت و کنترل کد پستی مشتری و همچنین احراز هویت تلفن همراه مشتری از طریق ارسال و دریافت کد امنیتی به تلفن همراه انجام می‌شود. انتقال وجه داخلی، سرویس پایا و ساتنا با رعایت سقف مصوب از سوی بانک مرکزی، اعلام مفقودی و مسدود کردن و گشایش کارت، همراه‌بانک، اعلام موجودی حساب و پرداخت تسهیلات، صدور کارت نقدی و امکان تغییر رمز به دلخواه مشتری از دیگر خدماتی است که از طریق دستگاه‌های خودبانک ارائه می‌شود.

این مقام مسئول در بانک شهر با بیان این‌که از طریق دستگاه‌های خودبانک، همه مدارک شخصی مشتریان قابلیت اسکن و بایگانی شدن را دارد، گفت: ارائه صورتحساب از طریق دستگاه‌های خودبانک به شیوه خاص، مقدمات صدور صورتحساب با مهر برجسته با امضای متصدی ارشد بانک، صدور ضمانت‌نامه نقدی و گواهی تمکین مالی نیز از دیگر خدماتی است که امیدواریم تا یک ماه آتی اجرایی شود. واگذاری برگ چک به‌این‌ترتیب که مشتری بتواند برگ چک خود را به دستگاه تحویل دهد و طی مراحل چکاوک پیگیری، وصول و به حساب مشتری واریز شود.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک شهر در ادامه با بیان این‌که راه‌اندازی دستگاه خودبانک از سوی بانک شهر، همپا با برخی کشورهای پیشرفته دنیا در حال انجام است و ارائه سرویس از طریق این دستگاه‌ها، کار جدیدی است و حتماً نواقصی دارد، از مشتریان خواست تا هرگونه پیشنهاد و نقص احتمالی را با این بانک مطرح کنند تا بانک شهر در راستای شعار نوآوری در خدمت بتواند هرروز خدمات نوین و بهتری را به مشتریان عرضه کند.

منبع: بانک شهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.