راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سروسامان‌گیری فناوری اطلاعات بانک تجارت با حضور علیرضا لگزایی

علیرضا لگزایی معاون فناوری اطلاعات بانک تجارت است البته تازه دو ماه است که به این سمت منصوب‌ شده است. او پیش‌ازاین که وارد ساختان شیشه‌ای خیابان نجات الهی شود چند خیابان آن‌طرف‌تر در ساختمان بانک ملت در خیابان ایرانشهر روی صندلی معاونت فناوری اطلاعات می‌نشست. 27 سال تجربه لگزایی در بانک ملت از یک کارمند استخدامی تا رئیس هیئت‌مدیره و معاون مدیرعامل حالا در خدمت بانک تجارت است تا شاید با حضور او فناوری اطلاعات این بانک هم سروسامان گیرد.

به رهبری لگزایی بود که پروژه بانکداری متمرکز بانک ملت آغاز شد. گویا او با حضورش در تجارت هم قرار است پروژه بانکداری جامع متمرکز را سرعت بخشد. یک ماه بعد از معارفه او در بانک تجارت بود که محمدابراهیم مقدم، مدیرعامل این بانک خبر از استقرار کامل سامانه بانکداری جامع متمرکز تجارت ظرف سه سال آینده داد.

لگزایی در مقطع ارشد رشته مدیریت علوم بانکی خوانده و در حال حاضر مشغول ادامه تحصیل در مقطع دکتری مدیریت فناوری اطلاعات در دانشگاه علامه طباطبایی است.

او در میزگردی با موضوع تحولات سامانه یکپارچه بانکی که در پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می‌شد گفت: «صنعت نرم‌افزاری کشور آن‌قدر گسترش پیداکرده که بتوان از امکان بومی‌سازی این سامانه در داخل کشور سخن گفت. چراکه وقتی ما از کربنکینگ صحبت می‌کنیم، منظور ما محصول نیست بلکه ابزاری است که از قابلیت بومی شدن برخوردار است.»

لگزایی در مصاحبه‌ای گفته است: «من فکر می‌کنم اگر شبکه ارتباطی پایدار و ایمنی برای نظام بانکی به نحو مطلوب طراحی و به‌خوبی مدیریت شود، شتاب و سرعت توسعه بانکداری الکترونیکی و استقبال و اعتماد بیشتر مردم در کشور ما به‌شدت افزایش خواهد یافت و درنهایت این اقتصاد ملی است که شاهد کاهش هزینه‌ها، ضررها، ریسک‌ها و خطرهایی که روال‌های سنتی در نظام بانکی است.»

منبع: هفته نامه عصرارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.