پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
دفتر حفاظت مالی مصرفکنندگان آمریکا شکایت خود را علیه جیپی مورگان چیس، بانک آمریکا و ولز فارگو به دلیل تقلب در پلتفرم پرداخت زِل کنار گذاشت
دفتر حفاظت مالی مصرفکنندگان آمریکا اواخر سال گذشته پلتفرم پرداخت همتابههمتا «زل» را به تقلب گسترده متهم کرد؛ اما با تغییر در مدیریت CFPB این شکایت رد شد
دفتر حفاظت مالی مصرفکنندگان آمریکا (CFPB) اواخر سال گذشته در شکایتی علیه این سه بانک و شرکت خدمات هشدار اولیه (Early Warning Services) آنها را متهم کرده بود که از تقلب در پلتفرم پرداخت همتابههمتا «زِل» جلوگیری نکردهاند.
زِل پلتفرم پرداخت همتابههمتای آمریکایی است که در سال ۲۰۱۷ راهاندازی شد و به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. به طوری که با بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر سال گذشته ۱ تریلیون دلار تراکنش در این پلتفرم انجام شده است. شرکت خدمات هشدار اولیه (Early Warning Services) است اپراتور شبکه زِل و یک شرکت خدمات مالی خصوصی متعلق به ۷ بانک آمریکایی شامل بانک آمریکا، بانکداری شعبهای و اعتماد (BB&T)، کپیتال وان، جیپی مورگان چیس، پیانسی، یو. اس. بانکورپ و ولز فارگو است.
با درخواست نمایندگان سنای آمریکا از نهادهای نظارتی برای مقابله با تقلبهای این پلتفرم، دفتر حفاظت مالی مصرفکنندگان دست به کار شد. CFPB در شکایت خود ادعا کرد که این سه بانک و شرکت خدمات هشدار اولیه نتواستهاند از کاربران در برابر تقلب گسترده محافظت کنند و برای رقابت با پلتفرمهایی همچون ونمو و کشاپ، زِل را بدون آنکه تدابیر حفاظتی مؤثری برای کاربران در نظر بگیرند، زودتر از زمان مناسب راهاندازی کردهاند. این عجله باعث شده که مشتریان این بانکها طی هفت سال گذشته بیش از ۸۷۰ میلیون دلار از دست بدهند.
دفتر حفاظت مالی مصرفکنندگان در شکایت توضیح میدهد که صدها هزار مصرفکننده شکایت ثبت کردهاند اما اغلب آنها عمداً نادیده گرفته شدهاند و به برخی از آنها گفته شده که برای بازیابی پول خود باید مستقیماً با کلاهبرداران تماس بگیرند. علاوهبراینها، این سه بانک متهم شدند که شکایات را به درستی بررسی نکردهاند و از انجام بازپرداخت قانونی و قبول اشتباهات خود خودداری کردهاند. CFPB خواستار توقف رفتارهای غیرقانونی، جبران خسارت برای مصرفکنندگان آسیبدیده و دریافت جریمه مالی مدنی شده بود. این پرونده در دادگاه منطقهای ایالات متحده آمریکا «رد قطعی» شد؛ به این معنا که این پرونده دیگر قابل بازگشایی نیست.
با شروع ریاست جمهوری دونالد ترامپ روهیت چوپرا از مدیریت دفتر حفاظت مالی مصرفکنندگان برکنار و با راسل ووخت جایگزین شد. با این تغییر در هفتههای اخیر، CFPB چندین شکایت را که در دوران ریاست جمهوری جو بایدن علیه شرکتهایی مانند کپیتال وان و سولوفاندز مطرح شده بود، کنار گذاشته است.