پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مدیرعامل درج در نمایشگاه استودیو ۹ ژانویه گفت که هم تولیدکننده و هم واردکننده کیف پولهای سختافزاری هستیم
چهارمین رویداد ۹ ژانویه روز سهشنبه دوم بهمن با حضور بیش از ۱۷۰۰ نفر از فعالان اکوسیستم اقتصاد نوآوری ایران برگزار شد. حامیان رویداد رویداد ۹ ژانویه شامل شرکتهایی همچون بیتپین، اوامپی فینکس، نوبیتکس، نیپوتو، کیف پول من، اکسکوینو، مزدکس، جیبیت، صراف، اکسفینیتو، افکس، پول نو و تورینو بودند. مریم بهبانی، مدیرعامل درج در استودیو ۹ ژانویه، اعلام کرد که این شرکت زیرساختهای لازم برای ورود به حوزه دیفای را داراست. در واقع هدف این است که هر فرد به کیف پول سختافزاری خود دسترسی داشته باشد و کنترل داراییهای رمزنگاری شده خود را به دست بگیرد. در ادامه گفتوگوی استودیو راهکار با او را مشاهده میکنید.
در ارائه خود در پنل ۹ ژانویه چه مباحثی مطرح کردید؟
در حوزه سختافزار و بلاکچین کار میکنیم که کمتر کسبوکاری در آن فعال است. ما دوست داریم در حوزه دیفای وارد شویم؛ زیرا زیرساخت این حوزه را داریم و دیفای از این شروع میشود که هر کس کیف پول شخصی خود را داشته باشد و داراییهایش تحت نظارت خودش باشد که زیرساختش میتواند کیف پولهای سختافزاری باشد.
بازار رقابتی در حوزه کیف پولهای سختافزاری در ایران را چطور ارزیابی میکنید؟
واقعیت رقیبی نداریم؛ برای ما هم عجیب است که بعدازاین همهسال رقیبی نداریم. رقیب بازار را بزرگ میکند و بزرگترین رقیب ما لجر است که خارجی است و برندهای دیگری وارد این حوزه شدند؛ ولی در مراحل اول متأسفانه نتوانستند ادامه دهند. در پنل نیز گفتم که اعتماد مردم به ما و اینکه ما را قبول کردند بزرگترین دستاورد من است و خوشحالم که توانستیم در این بازار دوام بیاوریم و تولیدکننده بمانیم.
ما در نهایت نیز با تنها رقیبمان لجر دست دادیم و لجر را وارد میکنیم؛ زیرا یک مدتی لجرهای فیک زیاد شد و دارایی افراد به خطر افتاد. از ابتدای امسال واردات قانونی ما از خود لجر با رایزنی نمایندگی گرفتیم. الان در ایران هم تولیدکننده کیف پول سختافزاری درج هستیم و هم واردکننده لجر بهصورت رسمی و قانونی.