راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل اکسفینیتو در استودیو راه‌کار چهارمین رویداد ۹ ژانویه گفت که رگولاتور میان ما و یک کارگزاری هیچ تفاوتی قائل نیست

در استودیو ۹ ژانویه، در چهارمین رویداد ۹ ژانویه، سیاوش رستمی، مدیرعامل اکسفینیتو از چالش‌های این شرکت صحبت کرد. او می‌گوید: «درست است که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های صرافی‌های رمزارزی از جمله اکسفینیتو تنظیم‌گری است. اما چالش بزرگ‌تری هم وجود دارد. متاسفانه رگولاتور میان یک کسب‌وکار مدیریت سرمایه رمزارز و یک کارگزاری هیچ تفاوتی قائل نیست.»

در این استودیو سیاوش رستمی، مدیرعامل اکسفینیتو از چالش‌ها در کسب‌وکار خود گفت و بیان کرد: «یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما رگولیشن است که تمام صرافی‌های رمزارز درگیرش هستند؛ اما چالش بزرگ ما در یک کسب‌وکار مدیریت سرمایه رمزارز این است که رگولاتور میان ما و یک کارگزاری هیچ تفاوتی قائل نیست.»

در استودیو راه‌کار با او گفت‌وگو کردیم.

درباره فعالیت اکسفینیتو و از مزیت رقابتی خود بگویید.

صرافی‌هایی که در حال حاضر فعالیت دارند به‌قدری کیفیت بالایی دارند که رقابت در این بازار سخت شده است. برای همین ما به دنبال کم‌وکاستی در این فضا بودیم که دیدیم در حوزه مدیریت دارایی و سرمایه‌گذاری هنوز کاری انجام نشده و وارد این فضا شدیم. البته ما از سال ۲۰۱۷ با مجوز سبدگردانی رمزارز انجام می‌دادیم و از سال ۱۴۰۰ کارگزاری رمزارز راه‌اندازی کردیم. کارگزاری جایی است که شما فقط ریال می‌توانید وارد و ریال خارج کنید. ما مشاوره به‌صورت اختصاصی نیز داریم و نکته بعدی نیز آموزش‌های رایگانی داریم که کاربر از ۰ تا جایی که بتواند فعالیت کند یاد بگیرد. کاربر را رها نمی‌کنیم تا با آگاهی تصمیم‌گیری کند.
سرویس بعدی که داریم، هوش مصنوعی مدیریت سرمایه است که ساده‌سازی شده و کاربر معمولی به‌راحتی با آن ارتباط بگیرد و سؤالات سرمایه‌گذاری بپرسد.
سرویس بعدی چندجانبه است و با تریدرها در ارتباط هستیم. کاربران می‌توانند سرمایه خودشان را در استخر قرار داده و تریدرهایی که مهارت دارند با پول آن‌ها ترید کرده و سود بین طرفین نصف‌نصف تقسیم می‌شود. پول کاربر تضمین شده است که باقی می‌ماند و تضامینی از تریدرها گرفته می‌شود. در آینده کمپین‌هایی برای جذب تریدرها خواهیم داشت که جذب کسب‌وکار داخل ایران شوند.

چه چالش‌هایی را در اکسفینیتو پشت سر گذاشتید و اکنون چه چالش‌هایی دارید؟

چالش‌ها بیشتر در بحث رگولیشن است که تمام صرافی‌ها دارند. ما علاوه بر این مشکلی داریم که رگولاتوری هیچ تفاوتی میان صرافی و کارگزاری قائل نیست که فعلاً با پلیس فتا پیش می‌رویم.

برای استارتاپی که بخواهد وارد این فضا شود چه توصیه‌ای دارید؟

اولین پیشنهاد من این است که این کار را نکنید. اگر من از چالش‌هایش آگاه بودم حوزه دیگری را انتخاب می‌کردم اما ورود به این فضا نیازمند تحقیقات و آگاهی عمیق از بازار است. در این شرایط است که می‌توان مزیت رقابتی به کاربران ارائه کرد و از صرف یک صرافی ‌بودن فراتر رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.