راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مایکل پانوویچ ستاره نجات اِم‌بانک

مایکل پانوویچ مدیرعامل اِم‌بانک است. بانکی که از بازیگران کلیدی بخش بانکی لهستان و پیشتاز بانکداری اینترنتی است. مدل کسب‌وکاری این بانک مدام در حال تغییر و توسعه است اما ویژگی اصلی آن بدون تغییر باقی‌مانده است.

اِم‌بانک از سال 2013 دوران جدید خود را آغاز کرد و از آن زمان به بعد شهرتی جهانی یافت و جوایز مختلفی را برای خدمات و نوآوری‌های خود کسب کرد. در این مدت این بانک تمام رقیبان خود را بلعیده است. پانوویچ می‌گوید: «هدف تمام فعالیت‌های ما، اینترنتی، دیجیتالی و مستقیم بودن است؛ این در حال است که برخی بانک‌های دیگر خدمات پیش‌پاافتاده اینترنتی را نیز نمی‌توانند ارائه دهند زیرا رویکرد آن‌ها با موجودیت شعب در تداخل است.»

Michel-panovich-mbank-index-way2pay-94-07-19

سال 2011 که بانکداری اینترنتی در سایر بانک‌ها رواج پیدا کرد، اِم‌بانک که مزیت رقابتی‌اش ارائه خدمات دیجیتالی بود احساس خطر کرد و اینجا بود که پانوویچ وارد این بانک شد و با تشکیل تعدادی کارگاه علمی خلاقانه و استراتژیک به 120 ایده جدید رسید که 20 مورد آن را اجرایی کرد. با این اقدام آن‌ها توانستند یکی از بزرگ‌ترین نوآوری‌های کارنامه صنعت بانکداری را اجرایی کنند.

پانوویچ از سال 2011 برای نظارت بر پروژه تحول بانک بی.آر.ای که نام جدیدش اِم‌بانک است استخدام شد. پیش از آن، او از سال 2006 تا 2011 در اداره مدیریت کسب‌وکار مایکروسافت کارکرده بود. قبل از مایکروسافت هم در ای‌بی درزمینه استفاده از اسکایپ فعالیت داشت. پانوویچ زمانی که در ورشو و در «گروه مشاوره بوستون» مشغول به کار بود، مسئولیت تعیین مسیر توسعه بانک‌ها و مؤسسات بزرگ لهستان را بر عهده داشت.

منبع: هفته نامه عصرارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.