راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تاکنون بیش از  50 ایده در هکاتون توسن ثبت شده

به گفته همایون محبوبی مدیر اجرایی توسن هنوز 20 روز از آغاز ثبت‌نام چالش نوآوری توسن (هکاتون) نگذشته است که برخلاف انتظار مسئولین این رویداد، هم‌اکنون بیش از 50 ایده در آن ثبت شده و بیش از 100 نفر از توسعه‌دهندگان و فعالان حوزه نرم‌افزار و کسب‌وکار بانکی و مالی در این رویداد خود را ثبت‌نام کرده‌اند.

محبوبی در این خصوص می‌گوید: «بزرگ‌ترین امتیاز و تفاوت توسن بوم این است که ما به دنبال تولید نرم‌افزارهای کاربردی هستیم و هدف ما تبدیل ایده‌ها به محصول واقعی است و مالکیت معنوی ایده‌ها و نرم‌افزارهای تولید شده متعلق به صاحبان ایده است. با توجه به اینکه حدود یک هفته به مهلت ثبت‌نام باقی مانده است، پیش‌بینی می‌کنیم تیم داوری کار سختی برای گزینش 20 ایده در پیش رو داشته باشد. تجربه نشان می‌دهد خیلی‌ها ثبت‌نام را به روزهای آخر موکول می‌کنند و ما خودمان را برای یک کار فشرده و سنگین جهت انتخاب ایده‌های برتر آماده می‌کنیم.»

مدیر اجرایی توسن بوم در خصوص اینکه مهم‌ترین موضوعی که تیم‌ها باید به آن فکر کنند چیست، گفت: «مدل کسب‌وکار مهم‌ترین موضوعی که تیم‌ها باید به آن فکر کنند که در این مدل، حیطه‌های اصلی کسب‌وکار و مسیر راه را باید به‌خوبی بیان کنند. البته در طول همایش معمولاً محصول کمینه مناسب تولید می‌شود و ما انتظار نداریم که یک محصول کامل و بدون نقص ایجاد شود. اگر مدل کسب‌وکار خوب باشد و مینی‌مم محصول تولید شود، می‌شود آن را در اکوسیستم بوم تکمیل کرد و جهت استفاده در اختیار عموم گذاشت.»

محبوبی: بزرگ‌ترین امتیاز و تفاوت توسن بوم این است که ما به دنبال تولید نرم‌افزارهای کاربردی هستیم و هدف ما تبدیل ایده‌ها به محصول واقعی است
محبوبی: بزرگ‌ترین امتیاز و تفاوت توسن بوم این است که ما به دنبال تولید نرم‌افزارهای کاربردی هستیم و هدف ما تبدیل ایده‌ها به محصول واقعی است

او در خصوص کیفیت ایده‌های ارائه شده گفت: « اتفاق جالبی که افتاده، تعدادی از ایده‌ها بسیار پخته‌شده و کامل بودند و معلوم است که روی این‌ها به‌صورت حرفه‌ای کارشده است. این موضوع نشان می‌دهد که فضای بازار منتظر ورود توسن بوم بود و این اتفاق در زمان مناسبی رخ داده است.»

محبوبی در ادامه گفت: «همان‌طوری که قبلاً هم عنوان کردم، ملاک ما 20 ایده برتر برای ورود به هکاتون است ولی این دلیل نمی‌شود که بقیه ایده‌ها را رها کنیم، ما با همه تیم‌ها و افرادی که به سایت ما مراجعه کردند، ارتباط برقرار خواهیم کرد و کمک می‌کنیم که ایده‌هایشان را بتوانند عملیاتی کنند. ما به‌طور جد معتقدیم نوآوری و ارتقاء کیفیت در بانکداری الکترونیک و تولید نرم‌افزارهای کارا و اثربخش مرتبط با حوزه بانکی و مالی از این طریق اتفاق می‌افتد.

برای کسانی هم که ایده ضعیف یا غیرقابل انجامی دارند، خودمان پیشنهاد‌هایی داریم که ان شالله بعد از برگزاری هکاتون به‌طورجدی این را دنبال خواهیم کرد. همچنین لطفاً توجه شود که ورود به اکوسیستم بوم منحصر به حضور در این رویداد نیست، درهای توسن بوم همیشه به روی علاقه‌مندان به این حوزه باز است و ما به گرمی از حضور همه در هر زمانی استقبال می‌کنیم. نگاه ما در توسن بوم به همکاران خلاق خارج از توسن، به‌عنوان شرکای استراتژیک است که این همکاری منجر به انتفاع همه ذینفعان اکوسیستم بوم خواهد شد.»

او با تاکید بر اینکه مالکیت معنوی ایده‌ها و نرم‌افزارهای تولید شده متعلق به صاحبان ایده است، گفت: «ما نقش تسهیل کننده و بسترسازی برای تولید این محصولات را داریم. بزرگ‌ترین امتیاز و تفاوت توسن بوم این است که ما به دنبال تولید نرم‌افزارهای کاربردی هستیم و هدف ما تبدیل ایده‌ها به محصول واقعی است. این محصولات در بستر بوم به مشتریان نهایی عرضه می‌شوند و تولیدکنندگان و صاحبان ایده در این میان به درآمدزایی می‌رسند. ما الآن انرژی خودمان را در برگزاری هرچه بهتر هکاتون گذاشته‌ایم و می‌خواهیم در بالاترین کیفیت این رویداد را اجرا کنیم.»

محبوبی دبیر اجرایی توسن بوم در پایان گفت: «برای ارتباط با توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به توسن بوم، یک وبلاگ به آدرس blog.tosanboom.com راه‌اندازی کردیم. در این وبلاگ مطالب متنوعی در خصوص بانکداری باز، استارتاپ های فناوری اطلاعات، ایده‌ها و محصولات جدید و نوآورانه در حوزه نرم‌افزارهای بانکی و مالی به‌مرور منتشر می‌شود. همچنین کانال تلگرامی توسن بوم در telegram.me/tosanboom راه‌اندازی شده است و عضویت در آن برای عموم آزاد است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.