راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نمره مردودی سینماتیکت، آی‌تیک، ایران‌تیک و گیشه هفت در فروش بلیت‌های جشنواره فجر

قرار بر این بود که ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه پیش‌فروش بلیت فیلم‌های چهل‌وسومین جشنواره فجر برای سینماهای پایتخت به صورت اینترنتی در چهار سایت سینماتیکت، آی‌تیک، ایران‌تیک و گیشه هفت شروع شود اما مخاطبان در زمان خرید بلیت‌ها با مشکلات عدیده‌ای در این سامانه‌ها مواجه شدند که منجر به نارضایتی‌های بسیاری شد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امینی، دبیر جشنواره‌ فیلم فجر درباره اختلال در سامانه بلیت‌فروشی تأیید کرد که این اختلال به دلیل کُندی اینترنت است.

امینی که هم‌زمان با آغاز پیش‌فروش بلیت‌های فیلم فجر نشست خبری‌اش را هم برگزار کرد، در بخشی از این نشست درباره اختلال در سامانه تهیه بلیت مورد پرسش قرار گرفت و گفت: «من قبل از ورود به جلسه چک کردم که شاید سؤال پیش بیاید. به‌هرحال اختلال در زمان‌هایی به دلیل کُندی اینترنت وجود دارد.»

او  خاطرنشان کرد: «سه سامانه را ماه‌ها در مجموعه سمفا برنامه‌ریزی‌هایی کردیم. دیتا سنترها یک جاهایی کُند می‌شود، همه می‌دانیم شرایط چگونه است و فقط ربطی به سامانه فروش اینترنت بلیت‌های جشنواره ندارد.»

مدیر روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر هم درباره آمار فروش بلیت تا لحظه انتشار خبر گفت: «آماری که از مدیر بخش آی‌تی اعلام شده از ساعت ده صبح تا این ساعت بیش از ۶۵۰۰ قطعه بلیت به‌صورت تک‌فروشی، به فروش رسیده است.»

خبرنگار ایسنا دقایقی بعد از آغاز پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌ها از روند کُندی سامانه بلیت‌فروشی خبر داد و درعین‌حال در تماس‌های که برخی مخاطبان با ایسنا داشتند آنها نیز از این روند گلایه داشتند.

امسال ۳۳ فیلم داستانی و چهار فیلم انیمیشن در بخش رقابتی جشنواره حضور دارند که در سینماهای مردمی هم نمایش داده می‌شوند. البته فیلم‌های بخش ویژه که بیشتر از پنج فیلم هستند در جدول سینمای مردمی نمایشی قرار نگرفته‌اند.

سینماهای مردمی جشنواره در پایتخت شامل ۳۴ مجموعه سینمایی و ۵۴ پرده سینما می‌شود که از روز جمعه، ۱۲ بهمن‌ماه هر روز در سه سانس ۱۵:۳۰- ۱۸- ۲۰:۳۰ میزبان مخاطبان جشنواره فیلم فجر است.

3 دیدگاه
  1. حامد می‌گوید

    نمره مردودی سامانه های فروش به دلیل کندی اینترنت … بلد نیستید مطلب ننویسید. چه ربطی به سامانه فروش داره

  2. ناشناس می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر. بنده در یکی از سامانه های فروش بلیت سینما مشغول به کار هستم. مطلبی که نوشتید کاملا غیر حرفه ای هست به خصوص تیتر مطلب.
    اگر فرض کنیم محتوای شما درست باشه و دلیل کندی اینترنت باشه (که نیست و توضیح میدم) تیتر کاملا اشتباه هست. تیتر مثلا باید میشد نمره مردودی زیرساخت های اینترنت کشور
    اما مساله ازین داغونتره، و مطلب شما هم برای کسانی که مطلع هستند بی ارزش و میشه گفت کذب محسوب میشه. همونطور که اشاره کردید سمفا مسئول ارائه وبسرویس فروش بلیت فیلم های سینمایی هست و به همه سامانه ها این وبسرویس رو ارائه داده.درخواستهای مرتبط با فروش بلیت به سمفا ارسال میشه (درخواست نمایش سانس ها – درخواست نمایش اطلاعات پلان سینما – درخواست رزرو موقت قبل از پرداخت – درخواست رزرو نهایی) و در همه این مراحل و از شروع زمان فروش بلیت، مدت زمان پاسخگویی سامانه سمفا به شدت افزایش پیدا کرد و عملا میشه گفت از کار افتاده بود
    وقتی همه سامانه ها با هم اینجوری میشه شما باید بگردید منشئشو پیدا کنید. وقتی صفحات و اطلاعات همه سامانه ها به راحتی باز میشه و وفقط مشکل در درخواست های مربوط به رزرو هست یعنی خود اون سامانه ها سرورهاشون نخوابیده و داره درست کار میکنه
    تیتر این مطلب میشه: نمره مردودی سمفا در ارائه خدمات فروش بلیت به سامانه های آنلاین
    کندی اینترنت هم یک دلیل پیش پا افتاده و غیر کارشناسی هست

  3. محمد می‌گوید

    سامانه ی فروش مثل سینماتیکت داره از سمفا سرویس میگیره. هر حرف بی ربطی رو خبر نکنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.