راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تعداد کاربران تلگرام به ۹۵۰ میلیون رسید

محبوبیت بازی‌های اخیر رمزارزی باعث شد تعداد کاربران پیام‌رسان تلگرام به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند

تعداد کاربران تلگرام به ۹۵۰ میلیون افزایش یافته است که عمدتاً به دلیل محبوبیت بازی‌های رمزارزی بر روی پلتفرمی است که از بلاکچین شبکه باز (TON) استفاده می‌کند.

تلگرام، اپلیکیشن محبوب پیام‌رسان، با افزایش قابل‌توجهی در تعداد کاربران خود به ۹۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است.

این رشد که توسط پاول دروف مؤسس و مدیرعامل تلگرام اعلام شد، نشان‌دهنده جهشی از ۹۰۰ میلیون کاربر در اوایل بهار امسال است. گسترش سریع تا حد زیادی به دلیل افزایش محبوبیت بازی‌های رمزارزی بر روی این پلتفرم است.

افزایش تعداد کاربران تلگرام هم‌زمان با رونق بازی‌های مبتنی بر بلاکچین است که از این اپلیکیشن به‌عنوان پلتفرم اصلی خود استفاده می‌کنند.

این بازی‌ها اغلب از شبکه باز (TON) استفاده می‌کنند، یک سیستم بلاکچین که تلگرام در ابتدا توسعه داد؛ اما بعداً به‌عنوان یک پروژه منبع‌باز به توسعه‌دهندگان خارجی واگذار شد.

یکی از اولین بازی‌هایی که این روند را آغاز کرد، نات‌کوین بود، یک بازی ساده که افراد با ضربه زدن می‌توانستند توکن‌های این بازی را به دست بیاورند. نات‌کوین میلیون‌ها کاربر را جذب کرد که امیدوار بودند درآمدهای درون بازی خود را به توکن‌های رمزارز واقعی تبدیل کنند.

در ماه مه 2024، زمانی که نات‌کوین توکن NOT خود را در بلاکچین TON راه‌اندازی کرد، این وعده محقق شد که توسط صرافی‌های رمزارز مانند بایننس و OKX پشتیبانی می‌شود.

پس از موفقیت نات‌کوین، بازی دیگری به نام همستر کامبت به‌سرعت موردتوجه قرار گرفت. همستر کامبت با شخصیت‌های همستر و راه‌های مختلف برای کسب جوایز به یک پدیده جهانی تبدیل شد.

همستر کامبت تا ماه ژوئن، ۱۰۰ میلیون کاربر جمع‌آوری کرده بود و گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که این بازی اکنون بیش از ۲۵۰ میلیون بازیکن در سراسر جهان دارد.

موفقیت این بازی‌ها موجی از بازی‌های رمزارزی جدید را در تلگرام به راه انداخته است. عناوینی مانند Yescoin، TapSwap، Catizen، PixelTap، W-Coin و Musk Empire ظهور کرده‌اند که هر کدام امیدوارند موفقیت پیشینیان خود را تکرار کنند.

برخی از این بازی‌ها در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی توکن‌های خود، چه در بلاکچین TON یا شبکه‌های دیگر مانند اتریوم هستند.

جالب اینجاست درحالی‌که تلگرام در سال 2020 به دلیل نگرانی‌های نظارتی از TON فاصله گرفته بود، این شرکت از آن زمان راه هایی برای ادغام مجدد شبکه پیدا کرده است. به عنوان مثال، اکنون تلگرام از TON برای به اشتراک گذاشتن درآمد تبلیغات با صاحبان کانال در پلتفرم استفاده می کند.

روند بازی‌های کریپتو در تلگرام نیز توجه سرمایه‌گذاری‌ها را به خود جلب کرده است. پلتفرم باز (TOP)، یک توسعه‌دهنده برجسته در اکوسیستم TON، اخیراً در استودیو پلوتو، خالق بازی Catizen، سرمایه‌گذاری کرده است. کتیزن در حال حاضر 25 میلیون بازیکن را جذب کرده است و محبوبیت مداوم این بازی‌های رمزارزی مبتنی بر تلگرام را به نمایش می‌گذارد. همان‌طور که تلگرام به نقطه عطف یک میلیارد کاربر نزدیک می‌شود، واضح است که استقبال این پلتفرم از بازی‌های رمزنگاری شده نقش مهمی در رشد آن داشته است. ترکیبی از بازی‌های آسان، وعده پاداش‌های ارزهای دیجیتال و پایگاه کاربری بزرگ و موجود تلگرام، زمینه مناسبی را برای شکوفایی این بازی‌ها ایجاد کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.