راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تجهیز ناوگان تاکسیرانی قرچک به دستگاه پرداخت الکترونیک

داود دوستی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قرچک در حاشیه جلسه شورای ترافیک اظهار کرد: امروزه یکی از اولویت‌های سیستم حمل و نقل درون‌شهری کشور هوشمندسازی تاکسی است که بهترین مزیت آن بالا بردن بهره‌وری ناوگان می‌باشد. وی افزود: یکی از اقداماتی که در سال جاری آغاز شده و با جدیت در حال پیگیری است، تجهیز تاکسی‌های تحت نظارت این سازمان به دستگاه پرداخت الکترونیک و دستگاه هوشمند GPS است. چون وجود سیستم سنتی در تاکسیرانی عدم تعادل وجود تاکسی در مسیرهای پر مسافر و کم مسافر، آلودگی هوا، سنگینی ترافیک و…را در برداشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که در ناوگان تاکسیرانی قرچک وجود دارد، کمبود پول خرد و دریافت کرایه اضافه توسط برخی از تاکسیرانان بود که این مهم موجبات نارضایتی شهروندان را در بر داشته از این رو سازمان رویکرد تجهیز ناوگان تاکسیرانی به دستگاه پرداخت الکترونیک کرایه را با جدیت پیگیری نموده است وی گفت: اجرای پروژه سامانه هوشمند تاکسی قرچک گامی بلند در جهت تحقق شهر الکترونیک می‌باشد و از مهم‌ترین مزایای آن حل مشکل پول خرد برای پرداخت کرایـه و همچنین محـاسبـه دقیق کـرایـه اسـت؛ همچنین اتلاف زمان مسافر و راننده تاکسی که از معضلات روش سنتی پرداخت کرایه است می‌تواند با استفاده از سامانه هوشمند تاکسی مرتفع شود.

داود دوستی با اشاره به مزایای استفاده از دستگاه پرداخت الکترونیک در ناوگان تاکسیرانی تصریح کرد: استفاده از دستگاه پرداخت الکترونیک مشکل دریافت کرایه اضافه را رفع و کرایه مسافر را بر اساس مسافتی که خودرو طی کرده، تعیین می‌کند. یکی دیگر از مزیت‌های سیستم مدیریت ناوگان تاکسی GPS را کنترل دقیقه‌ای و لحظه‌ای موقعیت تاکسی‌ها در شهر دانست و افزود: این سیستم به شهروندان و تاکسیرانان کمک می‌کند تا از طریق شناسایی مسیرهای کم ترافیک‌تر، سرویس‌رسانی دقیق‌تر و منسجم‌تری را ارائه دهند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قرچک بیان کرد: جلسات تخصصی و فنی مورد نیاز به منظور تجهیز تمام خودروهای تحت نظارت سازمان به دستگاه پرداخت الکترونیک انجام شده و طی هماهنگی با اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور نسبت به عقد قرارداد با شرکت مگافورس اقدامات لازم صورت گرفته است.

منبع: قرچک‌آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.