راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرکز شتاب‌دهی فناپ افتتاح شد

مركز شتاب‌دهی فناپ، با هدف تقویت اکوسیستم کارآفرینی و سرعت‌دهی به رشد استارتاپ‌های ایرانی، فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز روز چهارشنبه 14 مردادماه با حضور رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، رییس مرکز شتاب‌دهی پارک پردیس، مدیرعامل شرکت فناپ و مدیر مرکز نوآوری فناپ افتتاح شد.

مرکز نوآوری و فناوری فناپ از سال گذشته با تمرکز بر مباحثی چون تحقیق و توسعه، آینده‌پژوهی و توسعه کسب‌وکار استارتاپ‌ها، فعالیت خود را آغاز کرد و پس از افتتاح کافه آی‌تی در 24 دی‌ماه 93، مرکز شتاب‌دهی را با هدف تقويت اكوسيستم كارآفريني، شتاب‌دهی به رشد استارتاپ‌های ايرانی و تکمیل زنجیره ایده تا محصول افتتاح کرد.

Fanap-Naghipoor-way2pay-index-94-05-17

مرکز شتاب‌دهی ICT که در حقیقت فضایی برای پرورش ایده‌های نو و کاربردی است، با حمایت از استارتاپ‌های حوزه فناوری اطلاعات از طریق سرمایه‌گذاری اولیه، مربی‌گری (منتورینگ)، ارایه خدمات و زیرساخت‌های موردنیاز و در اختیار قرار دادن فضای کاری به مدت چهار ماه، به آن‌ها کمک می‌کند تا ایده خود را به یک کسب‌وکار تبدیل کنند. برگزاری رویدادهای کارآفرینی در حوزه‌های مشخص نیز از دیگر فعالیت‌های این مرکز شتاب دهی است.

ناصرعلی سعادت، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این مراسم، به ارزیابی نقش شرکت‌های خصوصی در نوآوری پرداخت و گفت: ایران، کشوری جوان است و لازمه به‌کارگیری جوانان در جریان تولید ثروت، ایجاد فضاهایی بدین منظور است.

شهاب جوانمردی، مدیرعامل فناپ و عضو هیئت‌مدیره نظام صنفی تهران با اشاره به اهمیت نوآوری در شرکت‌های فناوری اطلاعات گفت: در ابتدا قصد داشتیم زیست‌بومی ایجاد کنیم تا افراد درون و بیرون مجموعه بتوانند با نگاهی متمایز، اقداماتی انجام دهند که موردنیاز واقعی جامعه باشد و محصولات و خدماتی عرضه کنند که دور از محصولات انتزاعی و فانتزی، پاسخگوی نیازهای واقعی کشور باشند.

trig-up-index-way2pay-94-05-17

وی در ادامه با بیان اینکه امروز توانسته‌ایم زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم را برای پیشبرد اهداف ایجاد کنیم، افزود: امید دارم در سال‌های آتی، شاهد شکل‌گیری جریان واقعی در فضای نوآوری کشور، جایگاه ارزش‌آفرین و آینده‌ای روشن‌تر برای ایران باشیم.

گفتنی است مرکز شتاب‌دهی فناپ واقع در خیابان مطهری، تقاطع سهروردی، پلاک 94، طبقه اول است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و پذیرش به سایت www.trigup.com مراجعه کنند.

فرم پذیرش تیم‌های صاحب ایده‌های خلاقانه در این سایت موجود است که پس از ثبت‌نام مورد ارزیابی مرکز شتاب‌دهی فناپ قرار می‌گیرد و در صورت تایید اولیه، برای ارائه و داوری نهایی در زمانی مشخص، از تیم‌ها دعوت به عمل خواهد آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.