راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خرید و رفت‌وآمد دانش‌آموزان هوشمند می‌شود / رونمایی از سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی

بحث سلامت و امنیت دانش‌آموزان در سرویس‌های مدارس همواره از دغدغه‌های والدین است. حوادث تلخی که طی سال‌ها برای دانش‌آموزان در سرویس‌های مدارس اتفاق افتاده، باعث شده مسئولین آموزش‌وپرورش و اتحادیه تاکسیرانی را به فکر راهکاری برای کاهش این‌گونه حوادث بیندازد. برای حل این چالش‌ها شرکت سیمرغ تجارت راهکاری ارائه کرده است که مورد استقبال مسئولین اتحادیه تاکسیرانی و آموزش‌وپرورش قرار گرفت و روز سه‌شنبه 13 مردادماه مراسم رونمایی از آن در کاخ‌موزه نیاوران و با حضور مسئولین این سازمان‌ها و پلیس راهور برگزار شد.

Simor-Danesh-Index-way2pay-94-05-14 Simor-Danesh-Index-way2pay-94-05-14a

راهکار ارائه‌شده توسط شرکت سیمرغ شامل چند بخش است:

سیستم بیومتریک حضوروغیاب دانش‌آموزان: در این سیستم دانش‌آموزان در هنگام ورود به سرویس مدرسه از طریق اثرانگشت شناسایی‌شده و به‌صورت خودکار پیامکی برای والدینشان ارسال می‌شود.

Simor-Danesh-bio-Index-way2pay-94-05-14

دستبندهای دانش‌آموزی: این دستبندها که به‌صورت منحصربه‌فرد برای هر دانش‌آموز صادر می‌شود به‌جای اثرانگشت در مورد بالا عمل می‌کند و علاوه بر این دارای اپلیکیشن کیف پول الکترونیکی سیمرغ است.

Simor-Danesh-Index-way2pay-94-05-14b

کارت هوشمند رانندگان سرویس‌ها: این کارت‌ها برای رانندگان صادر می‌شود که کاربرد آن در شناسایی رانندگان به‌وسیله تجهیزات نصب‌شده روی اتومبیل است. پس از لاگین شدن راننده از طریق این کارت، سیستم نظارت و کنترل مرکزی می‌تواند از طریق AVL موقعیت اتومبیل را شناسایی کند.

Simor-Danesh-card-Index-way2pay-94-05-14

کدهای QR تشخیص اطلاعات رانندگان: بر روی کارت‌های هوشمند رانندگان کدهای QR درج‌شده‌اند که از طریق اسکن کردن آن‌ها امکان دریافت اطلاعاتی درباره مشخصات آن‌ها و مجوزهایشان وجود دارد.

.

.در گفتگویی که با عرفان سیف‌الهی، کارشناس بازرگانی و امور مشتریان شرکت سیمرغ داشتیم درباره جزئیات سیستم ارسال پیامک گفت: «نحوه کار این سیستم به این شکل است که زمانی که دانش‌آموز وارد سرویس مدرسه می‌شود به دو صورت اثرانگشت یا دستبند از طریق تجهیزات نصب‌شده در اتومبیل شناسایی می‌شود و بلافاصله زمان سوارشدن دانش‌آموز به‌صورت خودکار به والدینش ارسال می‌گردد. این اتفاق در زمان ورود به مدرسه و از طریق گیت ورودی هم می‌افتد. همچنین زمان پیاده شدن از سرویس برای بازگشت به منزل نیز پیامکی حاوی اطلاعات زمان خروج از اتومبیل برای والدین ارسال می‌شود.»

Simor-Danesh-Index-way2pay-94-05-14cjpg Simor-Danesh-Index-way2pay-94-05-14djpg Simor-Danesh-Index-way2pay-94-05-14ejpg Simor-Danesh-Index-way2pay-94-05-14c1jpg Simor-Danesh-Index-way2pay-94-05-14fjpg

سید علی نوربخش، کارشناس برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سیمرغ، در خصوص دستبندهای دانش‌آموزی که برای اولین بار در کشور در مراسم کاخ‌موزه نیاوران از آن رونمایی می‌شد نیز گفت: «این دستبندها علاوه بر این‌که قابلیت شناسایی دانش‌آموز برای ثبت ورود و خروج او را دارند می‌توانند به‌عنوان کارت کیف پول الکترونیکی هم استفاده شوند. به این صورت که توسط دانش‌آموز یا والدینش شارژ می‌شوند و قابل‌استفاده در سیستم حمل‌ونقل عمومی ازجمله مترو، BRT و اتوبوس هستند و همچنین در خرید از بوفه مدرسه و سایر پذیرنده‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. مزیت خرید با این دستبندها این است که دیگر دانش‌آموزان نگرانی گم کردن پول ندارند و همچنین خریدهای آن‌ها توسط والدین قابل‌کنترل است.» گفتنی است سامانه‌ای که روز گذشته از آن رونمایی شد با نام سپند مخفف سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی شناخته می‌شود.

Simor-Danesh-tax-Index-way2pay-94-05-14ajpg Simor-Danesh-tax-Index-way2pay-94-05-14bjpg Simor-Danesh-tax-Index-way2pay-94-05-14djpg Simor-Danesh-tax-Index-way2pay-94-05-14ejpg Simor-Danesh-tax-Index-way2pay-94-05-14cjpg

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.