راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نجفی: خدمات تحولات روز فناوری را رصد می‌کند

مدیرعامل بانک صادرات ایران در نشست مدیریتی مدیران ارشد شرکت خدمات انفورماتیک و بانک صادرات با محوریت بررسی وضعیت و موقعیت سیستم بانکداری متمرکز، عنوان کرد: جایگاه، حجم و گستردگی خدمات بانک صادرات ایجاب می‌کند که برای ارائه هرچه بهتر خدمات خود با شرکت توانمندی چون خدمات انفورماتیک همکاری داشته باشد و این موضوع برای بانک مغتنم و ارزشمند است.

.

آمادگی بانک صادرات ایران برای ورود به دوران پساتحریم

در این نشست مدیریتی که در 24 تیرماه در محل شرکت خدمات انفورماتیک، با حضور مدیران عامل، برخی از اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد شرکت و بانک صادرات ایران برگزار شد؛ دکتر اسماعیل لـله‌گانی ضمن اشاره به تغییر و تحولات پیش رو با توجه به توافق اخیر حاصل شده در مذاکرات هسته ای، تاکید کرد: با رفع تحریم‌های بانکی و مالی ذکر شده در توافقنامه باید به سمتی حرکت کنیم که خدمات در حال ارائه، بیش از پیش با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد. برای نیل به این هدف، کارگروه‌های مختلفی در بانک صادرات ایران شکل گرفته و برنامه‌های جامعی در حال تدوین است که در آن‌ها، توجهی خاص به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شده‌است و بانک صادرات انتظار دارد شرکت خدمات انفورماتیک هم با نگاهی ویژه به افق‌‍‌های پیش‌رو در سرویس‌دهی به بانک صادرات، گام‌های بلندی برای دوران پساتحریم بردارد.

Khadam-index-way2pay-94-05-04

دکتر للـه‌گانی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع مهم امنیت در ارائه سرویس‌های بانکی نیز اشاره و عنوان کردند: امنیت در ارائه خدمت به مشتریان، اولویت اول بانک صادرات بوده و انتظار می‌رود شرکت خدمات با توجه به باز شدن بازارها در آینده، پیشاپیش تدابیر لازم را برای ریسک‌های احتمالی بیاندیشد.

همچنین از سوی مدیرعامل بانک صادرات عنوان شد: پیش‌بینی می‌شود بانک صادرات با توجه به بیشترین تعداد شعب بانکی خارج از کشور و آماده‌بودن زیرساخت‌ها و سیستم‌های تهیه‌شده با کمک شرکت‌ خدمات، ظرفیت بالقوه‌ای برای ایفای نقش در تعاملات بین‌المللی در دوران پساتحریم داشته باشد و انتظار این است که شرکت خدمات در این حوزه به صورت فعال در کنار بانک صادرات ایفای نقش نماید.

.

محصولات بروز رقابتی شرکت خدمات، آماده سرویس‌دهی به بانک‌های بزرگ کشور

پس از سخنان مدیرعامل بانک صادرات مهندس سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک تاکید نمود: از نگاه شرکت خدمات، بانک صادرات به دلیل تنوع محصولات، تعداد مشتریان و حجم تراکنش‌ها، یک مشتری ویژه و به نوعی، با جایگاه حاکمیتی به شمار می‌آید. به همین جهت با درک این موضوع سعی شده‌است تا تمام مطالبات مطروحه از سوی بانک نیز بی‌ کم و کاست اجرایی شود.

Khadam-index-way2pay-94-05-04a

وی همچنین خاطر نشان ساخت: شرکت به طور جدی تحولات روز فناوری را رصد می‌کند و از طرفی سعی دارد خدمات در حال ارائه خود را نیز با استانداردهای روز مطابقت دهد؛ به عنوان مثال محصول CORE شرکت خدمات موسوم به “بانک ایران” در طی سه سال اخیر با تغییرات گسترده‌ای رو به رو بوده و با اجرای پروژه مدیریت کانال، قابلیت‌های گسترده‌ای در اختیار بانک قرارگرفته که با اتکای به آن بانک می‌تواند رأساً نسبت به توسعه خدمات و محصولات جدید بانکی اقدام نماید. مهندس نجفی تاکید کرد: همچنان “بانک ایران” یک سامانه یکپارچه بانکی قوی برای رفع نیاز بانک‌های بزرگ از جمله بانک صادرات به شمار می‌رود و از این دیدگاه، محصول قابل رقابتی دیگری در کشور وجود ندارد.

.

پردازش روزانه قریب به 30.000.000 تراکنش در سیستم متمرکز و درگاههای بانک صادرات ایران

پیش از سخنان مدیران عامل دو طرف، دکتر فرهاد فائز، معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک در گزارش مبسوطی به معرفی شرکت و همچنین روند تعاملات آن با بانک صادرات از سال 1379پرداخته و عنوان کردند شرکت خدمات انفورماتیک با تکیه بر توان فنی و تخصصی نیروهای خود و سیستم های ارائه شده به بانک، روزانه و به صورت متوسط 30.000.000 تراکنش سامانه‌های مختلف بانک صادرات را پردازش می‌نماید و پیش‌بینی می‌شود در سال 94 حجم تراکنش‌های پردازش شده بانک در سامانه‌های مختلف بالغ بر 11 میلیارد تراکنش گردد.

در حاشیه نشست مدیریتی مشترک، مدیران ارشد بانک صادرات از سایت‌های عملیاتی و مانیتورینگ و پایش شرکت خدمات انفورماتیک بازدید به عمل آوردند و در پایان نشست، مدیران شرکت مجدداً برآمادگی خود برای ارائه هرگونه خدمات مورد درخواست بانک در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات بانکی تاکید نمودند.

منبع: شرکت خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.