راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تیم محصول اوام‌پی فینکس، به‌دنبال کاهش ریسک کاربران مبتدی

 در گفت‌وگو با هنگامه پورکریم، مدیر محصول صرافی اوام‌پی فینکس در آستانه برگزاری چهارمین رویداد ۹ ژانویه مطرح شد

دوم بهمن‌ماه سال جاری چهارمین دوره از رویداد ۹ ژانویه توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار برگزار می‌شود؛ رویدادی که صاحبان کسب‌وکارها، مدیران ارشد و فعالان حوزه رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال گرد هم می‌آیند تا به بررسی آخرین چالش‌ها، مسائل و روندهای این حوزه بپردازند. در آستانه برگزاری این رویداد، در گفت‌وگو با هنگامه پورکریم، مدیر محصول صرافی اوام‌پی فینکس به آخرین اقدامات، چالش‌ها و برنامه‌هایی که تیم محصول این صرافی رمزارزی دارد، پرداختیم.

یکی از اقدامات اخیر اوام‌پی فینکس، تغییرات در طراحی وب‌سایت و موضوع هویت بصری آن بود که توسط تیم محصول و فنی این صرافی انجام شد؛ موضوعی که پورکریم درباره آن می‌گوید در فرایند ری‌دیزاین (باز طراحی) صفحه اصلی وب‌سایت، تمرکز اصلی آنها بر ارتقای تجربه کاربری به‌گونه‌ای بود که هم‌زمان با زیبایی و خلاقیت بصری، بهترین عملکرد در زمینه امنیت برای کاربرانشان فراهم شود. طبق صحبت‌های او، باتوجه‌به پویایی و پرنوسان‌بودن بازار رمزارزها، تیم محصول این صرافی با رصد مداوم این تغییرات، طراحی و توسعه محصولاتشان را به‌گونه‌ای پیش می‌برد که پاسخگوی نیازهای گوناگون کاربرانشان باشد. در ادامه گزارشی از این گفت‌وگو را می‌خوانید.


 ساختار چندوجهی و پویای تیم محصول در اوام‌پی فینکس


تیم محصول در صرافی اوام‌پی فینکس یک ساختار چندوجهی و پویا دارد و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرد؛ از ایده‌پردازی اولیه و تحقیقات بازار گرفته تا طراحی محصول، توسعه، تست و پشتیبانی‌های پس از عرضه. هنگامه پورکریم، مدیر محصول صرافی اوام‌پی فینکس درباره فعالیت‌های این تیم می‌گوید: «ما در کنار فراهم‌آوردن زیرساخت معاملاتی اصلی صرافی، به طور مداوم در حال رصد رفتار کاربران و نیازهای آنها هستیم تا با ارائه ویژگی‌ها و ابزارهای جدید، تجربه معاملاتی بهینه‌ای ایجاد کنیم. برای این کار، ما از داده‌های تحلیلی و گزارش‌های لحظه‌ای استفاده می‌کنیم تا شاخص‌هایی نظیر حجم معاملات، نقدینگی و الگوهای رفتاری کاربران را زیر نظر بگیریم. با تحلیل این داده‌ها، قادر هستیم نقاط ضعف احتمالی پلتفرم را سریع‌تر شناسایی کرده و راهکارهای مناسب برای برطرف‌کردن آنها بیابیم.»

طبق صحبت‌های پورکریم، علاوه بر این اقدامات، بخشی از فعالیت‌های تیم محصول اوام‌پی فینکس معطوف به ارائه محتوای آموزشی، وبینار و کارگاه‌های مهارتی است تا کاربران، چه مبتدی و چه حرفه‌ای، بتوانند از رمزارزها و ابزارهای مرتبط، به‌درستی و با آگاهی بیشتری استفاده کنند.


 نیاز کاربران؛ مهم‌ترین دغدغه تیم محصول اوام‌پی فینکس


بازار رمزارزها به‌شدت پویا و پرنوسان است و همین مسئله باعث می‌شود نیازهای کاربران و روندهای بازار، دائماً در حال تغییر باشند. پورکریم می‌گوید تیم محصول این صرافی با رصد مداوم این تغییرات، طراحی و توسعه محصول را به‌گونه‌ای پیش می‌برد که پاسخگوی نیازهای گوناگون کاربران باشد.

او در این باره این‌طور توضیح می‌دهد: «سعی می‌کنیم طراحی و توسعه محصولاتمان به‌گونه‌ای باشد که از معامله‌گران حرفه‌ای که نیازمند ابزارهای تحلیلی و سرعت بالا هستند تا تازه‌واردانی که برای اولین‌بار می‌خواهند در حوزه رمزارز سرمایه‌گذاری کنند، بتوانند از آنها به بهترین نحو استفاده کنند. از منظر راهبردی، تیم محصول کمک می‌کند تا خدمات صرافی فراتر از یک بستر خریدوفروش ساده باشد. با توسعه قابلیت‌ها و ابزارهای جانبی (مثل پلتفرم‌های آموزشی، مدیریت ریسک، ربات و…)، کاربران می‌توانند با اطمینان بیشتری معامله کنند. همچنین، ارائه تجربه کاربری مناسب و درک عمیق از خواسته‌های مخاطبان، باعث وفاداری بیشتر کاربران و در نتیجه رشد پایدار صرافی می‌شود.»


 توسعه تیم محصول در چند بُعد مهم


طبق صحبت‌های پورکریم، باتوجه‌به گسترش و تنوع پروژه‌هایی که در تیم محصول اوام‌پی فینکس در حال اجرا است، برنامه‌ریزی کرده‌اند تا این تیم را در چند بُعد توسعه دهند. او در این باره می‌گوید: «نخست، قصد داریم نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های طراحی تجربه کاربری (UX/UI) و تحلیل داده را جذب کنیم تا بتوانیم ساختار محصول را هرچه بیشتر مبتنی بر داده و دانش طراحی کاربرمحور پیش ببریم. همچنین به‌دنبال تقویت تیم تحقیق و توسعه (R&D) خود هستیم تا بتوانیم فناوری‌ها و روندهای جدید بازار رمزارزها را زودتر شناسایی کنیم و از آنها در بهبود محصولاتمان استفاده کنیم. برای مثال، شناسایی کاربردهای جدید بلاکچین، هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های معاملاتی یا توسعه ابزارهای نوین معامله‌گری از جمله حوزه‌هایی است که می‌تواند در آینده در دستور کار تیم ما قرار گیرد.»


 مقیاس‌پذیری؛ مهم‌ترین چالش تیم محصول اوام‌پی فینکس


یکی از چالش‌های مهم تیم محصول صرافی اوام‌پی فینکس، موضوع مقیاس‌پذیری است. به گفته او، با افزایش تعداد کاربران و رشد حجم معاملات، پلتفرم باید به‌صورت کاملاً بهینه پاسخ‌گو باشد و افت سرعت یا قطعی نداشته باشد. برای این منظور، نیازمند زیرساخت‌های فنی قوی و ابزارهای نظارتی دقیق هستند تا بتوانند به شکل لحظه‌ای عملکرد سیستم را ارزیابی کنند و در صورت بروز مشکل، سریع وارد عمل شوند.

پورکریم در این باره توضیح می‌دهد: «از سوی دیگر، مدیریت نقدینگی در بازارهای پرنوسانی مانند کریپتو، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. برای ایجاد عمق کافی در بازار و اطمینان از انجام سفارش‌ها در بهترین قیمت ممکن، لازم است راهکارهای مختلفی را به کار گیریم تا بستر نقدشوندگی مطمئنی در صرافی ایجاد کنیم. علاوه بر این، فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش کاربران هم از چالش‌های جدی ماست؛ چراکه دامنه مخاطبان رمزارزها در سال‌های اخیر به طور چشمگیری گسترده شده و بسیاری افراد بدون دانش یا تجربه کافی به این حوزه ورود می‌کنند؛ لذا ما با تولید محتوای آموزشی و همکاری نزدیک با تیم بازاریابی به دنبال کاهش ریسک کاربران مبتدی هستیم.»

علاقه‌مندان برای حضور در رویداد می‌توانند از طریق این لینک ثبت‌نام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.