راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک ملی توریست کارت ملی را رونمایی کرد

طی مراسمی با حضور سیدولی‌اله فاطمی اردکانی و غلامرضا پناهی اعضای هیئت‌مدیره بانک ملی ایران، رحمانی موحد معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و افشار معاون تسهیلات شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، توریست کارت ملی رونمایی شد.

توریست کارت ملی، کارت ریالی است که در قبال ارز ورودی گردشگران با اعتبار زمانی مشخص صادر و قابلیت استفاده در شبکه بانکی کشور را خواهد داشت.

در ابتدای این مراسم، عضو هیئت‌مدیره بانک ملی ایران اظهار داشت: جذب توریست به توسعه صادرات و رشد اقتصادی کمک می‌کند و در این راستا لازم است شرایطی فراهم شود تا خدمات مالی و بانکی توریستی تسهیل شود. غلامرضا پناهی ادامه داد: باوجود محدودیت‌ها، بانک ملی ایران تلاش کرد در تحریم‌ها، ارائه خدمات ارزی را با جدیت دنبال کند. وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم توریست کارت ملی بیان داشت: تلاش کردیم با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در راستای رشد و توسعه صنعت گردشگری گامی برداشته و توریست کارت ‌ملی را رونمایی کنیم.

mel-Index-way2pay-94-01-24c mel-Index-way2pay-94-01-24d

عضو هیئت‌مدیره بانک ملی ایران گفت: گردشگران خارجی می‌توانند با فروش ارز تا سقف 5 هزار دلار به شرکت صرافی ملی ، معادل ریالی آن را در قالب توریست کارت ملی دریافت کنند و برای خریدهای خود در داخل کشور از توریست کارت ملی استفاده کنند. پناهی ادامه داد: اگر پس از پایان خرید توریست‌ و هنگام برگشت آن‌ها به کشورشان مبلغی از این کارت باقی ماند، گردشگران می‌توانند آن را در قالب ارز باز پس گیرند.

در ادامه این مراسم، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: خدمات بانکی مطلوب، یک گردشگر را ازنظر مالی و فعل‌وانفعالات بانکی راضی نگه می‌دارد. رحمانی موحد افزود: از سال‌های گذشته در بحث خدمات بانکی، کمبودی در بخش توریست کارت وجود داشت که بانک ملی ایران پیشگام شد و نسبت به راه‌اندازی این کارت اقدام کرد. وی گفت: در ماه‌های آینده حوزه صدور و عرضه توریست کارت ملی گسترده‌تر خواهد شد.

mel-Index-way2pay-94-01-24b mel-Index-way2pay-94-01-24a mel-Index-way2pay-94-01-24

توریست کارت ملی برای اولین بار در کشور توسط بانک ملی ایران و حداکثر تا مبلغ معادل 5 هزار دلار صادر می‌شود و دارای ویژگی‌هایی نظیر امکان استفاده در تمامی پایانه‌های فروش بانکی، امکان دریافت وجه نقد در خودپردازهای بانک ملی ایران، قابلیت استفاده از سرویس خرید اینترنتی، تغییر رمز و انتقال وجه از توریست کارت ملی و … است.

منبع: بانک ملی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.