راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گفت‌وگوی راه پرداخت با امیرحسین فتاحی در حاشیه همایش چهارم؛ رفتن به سمت کارت‌خوان‌های موبایلی یک فرصت است

گروه رسانه‌ای شفق در حاشیه چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیش از ۳۰ نفر از فعالان و متخصصان برجسته صنعت پرداخت و بانکداری الکترونیک ایران و دنیا مصاحبه ویدیویی کرد که مجموعه کامل این گفت‌وگوها را هم به‌صورت متنی و هم به‌صورت ویدیویی، می‌توانید در «مجموعه گفت‌وگوهای راه پرداخت» مشاهده کنید.

آنچه در ادامه آمده است گفت‌وگوی اختصاصی راه پرداخت با امیرحسین فتاحی مدیرعامل شرکت فن آوا کارت در حاشیه چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت است.

.

رضا قربانی: به‌عنوان مدیرعامل شرکت فن آوا کارت که یکی از شرکت‌های صنعت پرداخت الکترونیک و یکی از 12 شرکت دارای مجوز از سوی شاپرک، کمی درباره نوآوری‌های این صنعت و این شرکت در زمینه پرداخت الکترونیک برایمان بگویید.

فتاحی: شرکت فن آوا کارت در صنعت هم به‌عنوان یک شرکت چابک مطرح است. یکی از نوآوری‌های ما فعال‌سازی امکان شارژ کیف پول سیستم حمل‌ونقل تهران در شبکه پرداخت است که سعی می‌کنیم در تمام پایانه‌های فروش سیار یا همان کارت‌خوان‌های GPRS آن را فعال کنیم و در فاز دوم آن نیز در حال بررسی این هستیم که امکان شارژ کیف پول را در کارت‌خوان‌های فروشگاهی را با توجه به سطح وسیع و گسترده شبکه تهران برای سهولت کاربرد برای شهروندان فراهم کنیم.

امیرحسین فتاحی مدیرعامل شرکت فن آوا کارت
امیرحسین فتاحی مدیرعامل شرکت فن آوا کارت

موضوع دیگر، فعال‌سازی پروژه شارژ کیف پول الکترونیک در شهر شیراز است که انشالله به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد و پروژه‌ای مشترک بین فن آوا کارت، بانک انصار و شرکت توسن است. امیدوارم با این پروژه آسایش و راحتی برای مردم شیراز فراهم کنیم.

 .

رضا قربانی: آیا شما روی کارت‌خوان‌های موبایلی هم کار می‌کنید؟

فتاحی: کارت‌خوان موبایلی لبه تکنولوژی برای پرداخت‌های کارتی است؛ به‌نحوی‌که ما از امکانات تلفن هوشمند فرد استفاده می‌کنیم. دستگاه کوچک‌تر، کم‌حجم‌تر، ارزان‌تر و سبک‌تری در مقایسه با کارت‌خوان سیار استفاده خواهد شد. مستحضر هستید شبکه بزرگی از حوزه پرداخت در کشور عملاً خارج از حوزه پرداخت الکترونیک است.

مثل سیستم‌های پست و سیستم‌های توزیع یا تحویل در محل، به دنبال چنین فناوری‌هایی هستند؛ اما کارت‌خوان GPRS گران‌قیمت است و برای محیط‌های بیرونی چندان مناسب نیست؛ اما کارت‌خوان موبایلی این مسئله را تا حدود زیادی مرتفع کرده است. خدا را شکر با کمک همکاران فنی‌مان و شرکت پارتنرمان در حوزه تحقیق و توسعه ما این موضوع را عملیاتی کرده‌ایم که امیدواریم با کمک شاپرک این پروژه را به‌صورت پایلوت شروع کنیم. با این کار حجم بسیار بزرگی از پرداخت نقد به حوزه پرداخت الکترونیک بر خواهد گشت.

 .

رضا قربانی: با آمدن شما به فن آوا کارت این شرکت تحرک بیشتری پیدا کرد. ویژگی مثبت فن آوا کارت ازنظر شما چیست؟

فتاحی: فکر می‌کنم این را باید از مشتری پرسید؛ به‌عنوان مسئول شرکت شاید چندان خوشایند نباشد که دراین‌باره صحبت کنم؛ اما اگر بخواهم کلی بگویم ما سعی کرده‌ایم از دانش و تجربه‌ای که در همه حوزه شبکه پرداخت در حوزه‌های فنی، عملیات، بازاریابی و روابط با مشتری وجود دارد استفاده کنیم و حرکت جدیدی در حوزه پرداخت الکترونیک انجام دهیم.

 بخش اول ویدیو گفت‌وگوی راه پرداخت با امیرحسین فتاحی در حاشیه همایش چهارم

 بخش دوم ویدیو گفت‌وگوی راه پرداخت با امیرحسین فتاحی در حاشیه همایش چهارم

 بخش سوم ویدیو گفت‌وگوی راه پرداخت با امیرحسین فتاحی در حاشیه همایش چهارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.