پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
سپ با فاصله از رقبا، دوباره صدرنشین صنعت پرداخت شد
پرداخت الکترونیک سامان با افزایش فاصله از رقبا نسبت به ماه گذشته، دوباره توانست بر جایگاه نخست صنعت پرداخت ایران بایستد.
به گزارش روابط عمومی پرداخت الکترونیک سامان (سپ)، پرداخت الکترونیک سامان (سپ) در شاخص سهم تعدادی و مبلغی تراکنشها، به ترتیب با سهم ۲۰.۷۰ و ۲۲.۷۲ درصدی بازار پرداخت، جایگاه اول را به خود اختصاص داد و با افزایش فاصله از رقبا نسبت به ماه گذشته دوباره صدرنشین شد.
سپ در سال جاری بهطور مستمر رتبه اول بازار شرکتهای ارائهکننده خدمات پرداخت را از آن خود کرده است و آخرین گزارش شاپرک نشان میدهد، اختلاف سهم بازار سپ در تعداد و مبلغ تراکنشها با رتبه دوم بازار در روندی صعودی به ترتیب حدود ۱.۸۲ و ۳.۲۱ درصد بوده است.
پرداخت الکترونیک سامان در آذرماه با پوشش ۲۰.۸۴ درصد از بازار تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی، همانند ماه گذشته بالاترین سهم تعداد تراکنشها را در اختیار خود دارد.
در ابزار پذیرش اینترنتی نیز سپ با پوشش ۳۴.۰۲ درصدی دارای بالاترین سهم بازار در مبلغ تراکنشها است؛ همچنین پرداخت الکترونیک سامان در ابزار پذیرش اینترنتی با افزایش ۱.۶۱ درصدی، بالاترین تفاضل را نسبت به ماه گذشته کسب کرده است.
همچنین بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنشهای ابزار پذیرش اینترنتی با ۰.۲۵ درصد افزایش به شرکت پرداخت الکترونیک سامان تعلق دارد.
سپ رکوردهای خود را جابجا کرد
سپ با پوشش ۲۱.۰۲ درصد از سهم بازار تعداد تراکنشهای خرید، در آذرماه نیز همانند ماه گذشته، رتبه اول صنعت را به خود اختصاص داده است و درواقع با ۰.۱۴ درصد رشد، رکورد قبلی خود را جابجا کرده است.
این شرکت همچنین در حوزه تراکنشهای مانده گیری نیز با در اختیار داشتن ۱۷.۴۵ درصد تراکنشها، بیشترین سهم بازار را دارا است.
پرداخت الکترونیک سامان با پوشش ۲۲.۸۲ درصدی از بازار تراکنشهای خرید، دارای بالاترین سهم مبلغی تراکنشها در آذرماه بوده است و همچنین بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنشهای خرید را با ۰.۹۳ درصد افزایش در مقایسه با ماه گذشته داشته است.
عملکرد مثبت سپ در کاهش خطای پذیرندگی
گفتنی است بر اساس گزارش شاپرک، عملکرد بیشتر شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرداخت و بهویژه شرکت پرداخت الکترونیک سامان در آذرماه بهگونهای بوده که سبب کاهش ۱۸.۴۷ درصدی در خطای پذیرندگی شبکه شده است.
مقایسه ماهانه عملکرد شرکتهای PSP نشان میدهد، بیشترین کاهش در نسبت خطای پذیرندگی به کل تراکنشها (عملکرد مثبت)، با رقمی برابر با ۰.۰۳۶ درصد در شرکت سپ رخ داده است که بیانگر توجه این شرکت به ارتقای کیفیت خدمات پرداخت در ایران است.