راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استعلام اصالت بيمه نامه‌هاي خريداري شده و همچنين واريز حق بيمه با موبایل

با راه‌اندازی سيستم دسترسی آسان تلفن همراه (USSD) ازاین‌پس بیمه‌گذاران بيمه پارسيان می‌توانند به خدمات اين شركت دسترسي داشته باشند. درگاه USSD پارسيان (سامانه ديجی بانک پارسيان) براي مشترکين دو اپراتور مطرح کشور (همراه اول و ايرانسل) با اختصاص کد 701، در بانک پارسيان، با شعار «درگاه يک، جايگاه يک با #701*» به بهره‌برداری رسيد.

Unstructured Supplementary Service Data که به‌اختصار USSD ناميده می‌شود، درگاهی است که مکانیسم انتقال اطلاعات بر بستر شبکه تلفن همراه را بدون وابستگی به نوع گوشی تلفن همراه، فراهم می‌آورد. اين درگاه شامل مجموعه متنوعي از خدمات بانکی بوده که برخی از آن‌ها قابل‌استفاده برای تمامی مشتريان شبکه بانکی کشور و برخی ديگر قابل‌استفاده برای مشتريان بانک پارسيان می‌باشد. به‌منظور دریافت اين خدمات، مشتريان می‌توانند با شماره‌گیری (# 701 *) وارد برنامه شده و سپس از منوهای موجود، خدمت موردنظر را انتخاب نمايند.

اين سامانه دارای مزايايی همچون عدم نياز به نصب برنامه بر روی گوشی، عدم وابستگی به نوع سیستم‌عامل تلفن همراه، عدم الزام دسترسی به اينترنت، امکان استفاده برای تمام دارندگان کارت‌های عضو شتاب، است که دارای قابلیت‌های ذيل می‌باشد:

.

خدمات کارت

برای تمام دارندگان کارت‌های عضو شتاب قابل‌استفاده بوده و امکان ذخيره شماره کارت بر روی برنامه وجود دارد. در این بخش منوهايی ازجمله اعلام موجودی کارت، خريد شارژ، پرداخت قبوض، انتقال وجه و تنظيمات پیش‌بینی‌شده است.

.

خدمات بانکی

برای مشتريان بانک پارسيان که سرويس تلفن‌بانک ايشان فعال می‌باشد قابل‌استفاده خواهد بود. در اين قسمت مشتريان می‌توانند از خدماتی همچون اعلام موجودی سپرده، دريافت صورت‌حساب سپرده، انتقال وجه، گزارش چک، عمليات تسهيلات و انتقال پايا بهره‌مند شوند.

.

بيمه پارسيان

برای تمام بیمه‌گذاران بيمه پارسيان قابل‌استفاده بوده که با ورود شماره بیمه‌نامه اطلاعات مربوط به بیمه‌گذار دريافت می‌شود. اين قسمت قابليت پرداخت اقساط بيمه و استعلام بیمه‌نامه را داراست.

.

واريز حق بيمه با موبایل

سيستم USSD بيمه پارسيان با همكاری بانك پارسيان و اپراتورهاي تلفن همراه كشور راه‌اندازی شده است كه بیمه‌گذاران می‌توانند با استفاده از اين سيستم و با شماره‌گیری كد #701* از طريق تلفن همراه نسبت به استعلام اصالت بیمه‌نامه‌های خریداری‌شده و همچنين واريز حق بيمه خود با موبایل (در رشته‌های عمر و غير عمر) اقدام نمايند.

شايان ذكراست براي استفاده از اين سيستم نياز به نصب برنامه خاصی وجود ندارد و براي كليه مشتركان تلفن همراه كشور و با هر گوشی تلفن همراه قابليت استفاده را دارا هست.

 منبع: بیمه پارسیان و بانک پارسیان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.