پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
موبایلبانک، از کلیه روشهای بانکداری پیشی میگیرد
به گزارش شرکت Bain، امروزه مشتریان بانکداری میتوانند به طور متوسط کلیه تعاملات بانکی خود را از طریق گوشیهای هوشمند و یا تبلتها انجام دهند. در تحقیقات این شرکت به منظور رسیدن به این نتیجه گیری تقریبا ۸۳ هزار مصرف کننده از ۲۲ کشور مورد بررسی قرار گرفتهاند. این تحقیقات نشان میدهد که مشتریان بیش از ۵۰ درصد از امور و تعاملات بانکی خود را از طریق درگاههای دیجیتال انجام میدهند. در نتیجه این تحقیقات مشاهده میشود که موبایل، محبوبترین روش بانکداری در ۱۳ کشور شناخته شده و ۳۰ درصد از کلیه تراکنشهای انجام گرفته از سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.
سهم مشتریان در استفاده از یک اپلیکیشن بانکداری موبایل در طول سال ۲۰۱۴، ۱۹ درصد افزایش یافته و این افزایش شامل همه گروههای سنی جوامع هدف قرار میگیرد.
تا همین اواخر، مصرف کنندگان روشهای دیجیتال را در کنار روشهای مرسوم بانکداری استفاده میکردند. برای مثال، با استفاده از دستگاههای موبایل، موجودی حسابهای بانکی خود را بررسی میکردند و برای سایر امور، از روش دیگری در کنار آن نیز کمک میگرفتند. در سال جاری، دادهها حاکی از کاهش معناداری در استفاده از نه تنها شعبههای بانکها، بلکه در استفاده از ATMها نیز میباشند و حتی کاربریهای آنلاین از طریق کامپیوترها نیز کاهش یافته است و تقریبا ۳ درصد از تراکنشها را به خود اختصاص دادهاند.
شرکت Bain در این بیانیه اذعان داشت: بانکهایی که در سرویسهای وفاداری مشتری پیشتاز بودهاند، با سرمایه گذاری سنگین در ارائه سرویسهای موبایلی، تجربه بهتری در کسب سود به جای گذاشتند. آن بانکهایی که به طور مؤثر برای این موضوع سرمایه گذاری نکردند، مزایای مالی فزایندهای را از دست خواهند داد و همچنین در توانایی خود برای سرمایه گذاری نیز عقب میمانند.
منبع: شاپرک