راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اعطای 8 همت تسهیلات با پلتفرم هاب اعتباری بانک ملت

یکی دیگر از محصولاتی که بانک ملت در حاشیه یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت معرفی کرد، «پلتفرم هاب اعتباری» نام داشت.

محمد امیر هوشنگی، مدیر شعب بانک ملت، در ابتدای سخنان خود بیان کرد: «شرکت‌های اینترنتی مدل‌های سنتی کسب‌وکار را در هر حوزه و صنعتی متحول کرده‌اند و صنعت بانکی نیز از اين قاعده مستثنی نیست. کریس اسکینر نیز در ارائه خود اعلام کرد که فین‌تک‌ها تا ۲۰ سال آینده بانک‌ها را خواهند بلعید.»

او افزود: «پتلفرم هاب اعتباری بانک ملت در ابتدا یک MVP بود که مرداد ۱۴۰۱ شروع به کار کرد و تنها دو سرویس را ارائه می‌داد. واریز تسهیلات با ۶ ساعت تاخیر انجام می‌شد و در انجام فرایند آن نیاز به نیروی انسانی بود. نسخه توسعه یافته هاب اعتباری نیز مهر ۱۴۰۲ عرضه شد، در نسخه جدید واریز تسهیلات بلافاصله پس از امضای قرارداد انجام می‌شود و اعطای تسهیلات به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد.»

هوشنگی با اشاره به این که در هاب اعتباری بانک ملت ۴۰ سرویس گنجانده شده است، عنوان کرد: «این هاب به صورت ۲۴ ساعته و ۳۶۵ روز سال کار می‌کند، بنابراین مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل از آن استفاده کنند. از دیگر مزایای این پلتفرم می‌توان به غیرحضوری بودن، مقیاس‌پذیر بودن، انعطاف‌پذیر بودن اشاره کرد. هاب اعتباری بانک ملت براساس معماری و متدلوژی جدید بنا شده و فراگیری مالی نیز دارد.»

به گفته او، پتلفرم هاب اعتباری از مهرماه ۱۴۰۲ شروع به کار کرده و تاکنون ۱۶۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۸ همت به مشتریان ارائه کرده است. متوسط زمان برای ارائه یک مورد تسهیلات خرد مصرفی در شعبه ۶۰ دقیقه است، با استفاده از هاب اعتباری ۸۰ هزار ساعت صرفه‌جویی زمانی شده است. در آینده مدیریت وثیقه نیز به این پلتفرم اضافه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.