راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارت هوشمند شهروندی در کیش رونمایی می‌شود

مدیر‌عامل شرکت مبنا کارت آریا گفت: کارت هوشمند شهروندی توسط این شرکت در هفته جاری در کیش رونمایی می‌شود. مرتضی حسینی با بیان اینکه کارت هوشمند شهروندی با نام کیشگرد همزمان با برگزاری نمایشگاه شهر ایده‌آل در کیش رونمایی خواهد شد، افزود: این کارت در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کیش مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به‌تدریج در پنج شهر و سپس در کل کشور به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه کارت هوشمند شهروندی به‌صورت off line وon line خواهد بود، تصریح کرد: در فاز اول مینی‌بوس‌ها، فاز دوم تاکسی‌های خطی، در فاز سوم تاکسی‌های گردشی و در فازهای بعدی مراکز تفریحی هم از این سیستم بهره‌مند خواهند شد.

حسینی ادامه داد: مسافران با این کارت می‌توانند هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی را با نرخ کرایه متعارف پرداخت کنند. همچنین دستگاه‌های فاموکو که قابلیت جابه‌جایی را دارند نیز برای نصب در این ناوگان وارد شده‌اند.

وی ادامه داد: فاموکو اولین دستگاه مقرون به‌صرفه NFC در جهان است که بدون نیاز به لوازم جانبی دیگر، پیاده‌سازی و گسترش بازار انبوه انواع خدمات B2B و B2C را امکان‌پذیر کرده و تسریع می‌بخشد.

حسینی تصریح کرد: فاموکو به شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدکننده راه‌حل‌های هوشمند کمک می‌کند تا به سادگی و در مدت زمان کوتاهی راه‌حل‌های غیرتماسی همچون پایانه فروش همراه، اتوماسیون نیروی کار، بازرسی و کنترل، مدیریت فرآیند کسب و کار، برنامه‌های وفاداری، دولت الکترونیک و … را ارائه کنند.

مدیر‌عامل شرکت مبنا کارت آریا با تاکید براینکه یکی از نواقص در دستگاه‌های مشابه این است که تاکسی‌دار می‌تواند داده‌های خود را در دستگاه وارد کند، افزود: از این دستگاه می‌توان به‌عنوان نقشه راه نیز استفاده کرد و نظارت تاکسیرانی نیز بر دستگاه‌ها اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: این خدمت پس از کیش در شهر زنجان نیز تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد. وی بانک عامل برای راه‌اندازی این خدمت را پست بانک اعلام کرد که به جهت دارا بودن 12 هزار شعبه در سراسر کشور انتخاب شده است. در ادامه صادق ثنایی مدیر ارشد فروش شرکت اطلاعات فناوری جهانی پارس بااعلام این خبر که مهر بانو یکی دیگر از خدمات این شرکت است که به‌صورت مشترک با مرکز مطالعات زنان ریاست‌جمهوری در حال پیگیری است، افزود: این خدمت شامل ارائه بن‌هایی مانند بن حجاب، گردشگری و… است که در مرحله اول در اختیار سه میلیون زن ایرانی قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است شرکت مبنا کارت یکی از شرکت‌های اقماری اطلاعات فناوری جهانی پارس (اینفوتک) است.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.