راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش اعتماد در معاملات آنلاین با سرویس‌های جدید یوآیدی

سجاد باقرپور مدیرعامل یوآیدی در گفت‌وگو با راه‌ پرداخت از فعالیت‌ها و سرویس‌های این شرکت در حوزه احراز هویت دیجیتال می‌گوید

سجاد باقرپور، مدیرعامل یوآیدی در گفت‌وگو با راه‌ پرداخت درخصوص خدمات این شرکت بیان کرد: «در یوآیدی تمرکز خود را روی محصولات حوزه احراز هویت دیجیتال گذاشته‌ایم و به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت کرده‌ایم. هدف از این کار توسعه محصولی در کنار توسعه بازار است تا فرهنگ ارائه خدمات غیرحضوری در تمامی حوزه‌ها ایجاد و رسیدن حوزه احراز هویت به بلوغ محقق شود.»

به گفته او، یوآیدی در حال حاضر سرویس‌های متنوعی را در حوزه احراز هویت دیجیتال، بیومتریک و هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. این شرکت در مدت فعالیت خود توانسته مشتریانی از صنایع مختلف از جمله سازمان‌های دولتی، بانک‌ها، مؤسسات مالی، بخش خصوصی و صرافی‌های ارز دیجیتال جذب کند.


اقدامات یوآیدی در سال جاری


مدیرعامل یوآیدی با اشاره به اقدامات این شرکت از ابتدای سال جاری اظهار کرد: «تمرکز اصلی بر توسعه صنعت احراز هویت دیجیتال در کشور بوده است. این صنعت در ایران به در مرحله رشد قرار دارد و فرصت‌های بسیاری برای نوآوری در آن وجود دارد.»

باقرپور یکی از اقدامات مهم این شرکت را معرفی «یوآیدی پلاس» دانست و گفت: «طبق نیاز مشتریان و تجربه عملیاتی که داشتیم دریافتیم که وقتی کل فرآیند احراز هویت دیجیتال در سیستم یوآیدی انجام می­شود بهتر می­توانیم کسب وکارها و کاربران نهایی را پشتیبانی کرده و در نتیجه رضایت مشتری بیشتر می­شود. یوآیدی پلاس نوآوری در محصول و کسب‌وکار به شمار می‌رود. با این محصول کسب‌وکارها می‌توانند فرآیند احراز هویت را به‌صورت سفارشی‌سازی­شده و با توجه ‌به نیازهای خود پیاده کنند. همچنین مدل پرداخت به‌ازای هر احراز هویت موفق، منافع یوآیدی و مشتریان را در یک راستا قرار داده است. در نتیجه این محصول ما می­توانیم نرخ تبدیل احراز هویت تا 80 درصد و در مواردی بیشتر از آن و مسائل حقوقی را تضمین کنیم »

او افزود: «در کنار توسعه محصولات، یوآیدی برای ارتقای فناوری‌های خود نیز تلاش می‌کند، برای مثال مدل‌های هوش مصنوعی ما به‌صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شوند. این امر دقت و امنیت فرایند احراز هویت را افزایش می‌دهد. توسعه مدل‌های جدید فناوری تشخیص زنده بودن یکی از نمونه‌های بارز این امر است.»


افزایش اعتماد در معاملات آنلاین با دو ابزار یوآیدی


مدیرعامل یوآیدی توسعه محصولاتی که اعتماد لازم میان خریداران و فروشندگان را در فضای مبادلات آنلاین فراهم کند را از دیگر مسائل این شرکت در سال جاری عنوان کرد.

باقرپور در این‌ خصوص توضیح داد: «یکی از چالش‌های موجود در فضای مبادلات آنلاین، کلاهبرداری اینترنتی و عدم وجود اعتماد در این فضاست. این امر در پلتفرم‌های اقتصاد مشارکتی به‌شدت احساس می‌شود، بنابراین ایجاد اعتماد در این فضا به‌صورت محسوس حس می‌شود. یوآیدی در این راستا چند محصول توسعه داده است.»

او افزود: «برای مثال، یوآیدی احراز هویت را در پلتفرم دیوار پیاده‌سازی کرده است. آگهی‌دهندگان می‌توانند با احراز هویت با یوآیدی هویت را تأیید کنند، این امر می‌تواند در شکل‌گیری اعتماد نقش مؤثری ایفا کند.»

مدیرعامل یوآیدی با اشاره به محصول اعتبارسنجی معاملاتی که در دیوار پیاده‌سازی شده است، بیان کرد: «با استفاده از این ابزار کاربران می‌توانند با استعلام اعتبار معاملاتی، سالم‌بودن وضعیت معاملاتی خود را اثبات کنند. این امر به خریداران کمک می‌کند تا با اعتماد بیشتری از فروشندگان خرید کنند. این استعلام‌ها در کنار احراز هویت نقش مؤثری در کاهش کلاهبرداری اینترنتی دارد.»


ثبت بیش از 7 میلیون احراز هویت موفق


باقرپور با بیان این که یوآیدی در حال حاضر بیش از 100 پذیرنده از بخش‌های مختلف بازار دارد، اظهار کرد: «تاکنون بیش از 7 میلیون احراز هویت موفق ثبت کرده‌ایم. تعداد احراز هویت‌ها در نیمه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رشد 4 برابری داشته است.»


گسترش زنجیره ارزش یوآیدی با توسعه محصولات مرتبط با رگ‌تک، حوزه املاک و خودرو


او در خصوص برنامه‌هایی که یوآیدی تا پایان سال انجام خواهد داد، گفت: «قصد داریم با توسعه محصولات جدید در حوزه رگ‌تک، زنجیره ارزش خود را کامل کنیم. همچنین با همکاری با بازیگران حوزه احراز هویت، این اکوسیستم احراز را توسعه و تقویت کنیم. هدف نهایی، ایجاد یک زیرساخت امن و قابل‌اعتماد برای ارائه خدمات دیجیتال به ‌تمامی افراد جامعه است.»

مدیرعامل یوآیدی عنوان کرد: «قصد داریم در تمامی حوزه‌هایی که اعتماد نقش محوری در آنها ایفا می‌کند، حضور پررنگ داشته باشیم و به‌عنوان یک بازیگر اصلی شناخته شویم. برای مثال، در حوزه املاک، قصد ارائه سرویس‌های احراز هویت مالک ملک و اعتبارسنجی ملک را داریم که به افزایش شفافیت در معاملات املاک کمک می‌کند. با این سرویس‌ها، پلتفرم‌های املاک می‌توانند اطمینان حاصل کنند که آگهی‌ها به دست کاربران معتبر منتشر می‌شوند. همچنین این امر از وقوع کلاهبرداری نیز جلوگیری می‌کند.»

باقرپور ادامه داد: «در حوزه خودرو نیز سرویس‌های احراز هویت مالک خودرو و استعلام سابقه خودرو را ارائه خواهیم داد که به کاهش تقلب در بازار خودرو کمک می‌کند. این سرویس‌ها به پلتفرم‌های خریدوفروش خودرو کمک می‌کنند تا اعتماد کاربران را جلب کنند و تجربه کاربری بهتری را برای آن‌ها فراهم کنند.»

به گفته او، این سرویس‌ها در فاز اول در پلتفرم دیوار ارائه می‌شود؛ اما یوآیدی در تلاش است استفاده از این خدمات را در پلتفرم‌های دیگر نیز گسترش دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.