راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

او. تی کدکارت‌های پویا راه‌اندازی می‌کند / هر ساعت یک CVV

او. تی یک پنل کاغذ الکترونیکی در پشت کارت‌ها به وجود آورده است که کد (CVV/CVC) را در هر ساعت تغییر می‌دهد. پس‌ازآن صادرکننده، کد را از روی سرورهای او. تی تأیید می‌کند. این‌یک روش امن است که او. تی انتظار دارد یک استاندارد جدید در صنعت شود و آن را به همه و حتی به رقبا بفروشد. این راهکار در حال حاضر با بانک‌ها و تأمین‌کنندگان مذاکره شده و در اروپا، امریکای لاتین و آمریکا تا قبل از آپریل ۲۰۱۵ به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد.

OT-Oberthure-Index--way2pay-93-10-04

واحد پرداخت او. تی که توسط اریک دافورست راه‌اندازی شده است، اعتقاد دارد راهکار کد پویای CVV/CVC بهترین ترکیب از سادگی و توسعه را دارد که با مکانیسم کارت‌های فعلی نیز سازگار است و به هیچ عملیات جدیدی از سمت فروشنده یا خریدار نیاز ندارد. به‌علاوه نیاز به راهکارهای آنلاین مانند امنیت ۳D و روش‌های بیومتریک را نیز از بین می‌برد. هیچ افزونه یا کد جدیدی فروشگاه‌های اینترنتی روی وب‌سایت برای استفاده از این روش اضافه نمی‌کند. قطعه و باتری بهینه استفاده‌شده در کارت باضخامت ۱ میلی‌م‌تر به نمایشگر اضافه‌شده و تا ۴ سال که همزمان با عمر یک کارت است کار می‌کند. این شرکت معتقد است که این راهکار از عناصر امن تشکیل‌شده است و به‌علاوه به ویروس یا بدافزار آلوده نمی‌شود.

طبق گفته بانک مرکزی اروپا، ۶۰ درصد کلاه‌برداری‌ها در سال ۲۰۱۲ در تراکنش‌های غیر حضور کارت (CNP) رخ‌داده است. این راهکار قول می‌دهد به‌شدت کلاهبردای را در تراکنش‌های غیر حضور کارت (CNP) را کاهش دهد.

منبع: ماه‌نامه بانکداری و پرداخت عصر ارتباط؛ شماره 15

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.