راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده از تجربه کاربردپذیری برای تدوین نقشه راه دولت الکترونیک

‌مراسم روز جهانی کاربردپذیری با شعار «زندگی را آسان کنید» با حضور نصرالله جهانگرد، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران روز پنج‌شنبه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن حرفه‌ای تجربه کاربری در ایران، جهانگرد، این مراسم را اتفاقی مبارک و باارزش در ایران دانست و گفت: دولت مصمم است با تکیه بر تجارب بین‌المللی و استفاده از توان بخش خصوصی قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و اسناد دولتی را اجرایی کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به آزاد‌سازی نسل سوم تلفن همراه و ضرورت تعریف اپلیکیشن‌های کاربردی بومی تاکید کرد: سرویس‌های بومی نیازمند دیتا و اطلاعات بومی هستند به همین دلیل نیازمند آن هستیم تا با استفاده از تجربه کاربردپذیری برای این سرویس‌ها اطلاعات بومی تهیه و در سرویس‌های مختلف به کاربران عرضه کنیم.

جهانگرد با بیان اینکه اطلاعات و اسناد دولتی باید تا سه سال آینده کاملا دیجیتالی شوند یادآور شد: یک بررسی کلی از آنچه تا‌کنون درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به‌ویژه در حوزه دولت رخ داده نشان می‌دهد در بسیاری از کار‌ها دچار خلل و نقصان بوده‌ایم و تعداد زیادی از وب سایت‌ها و پورتال‌های دولتی فاقد راندمان کافی هستند و عموما به دلیل پیچیدگی کاربر عام را دچار سردرگمی می‌کنند؛ این درحالی است که حداقل انتظار ما از یک وب‌سایت دولتی سهولت، دقت و حفظ حقوق کاربر است. رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه دولت برای تحقق برنامه عمل دولت الکترونیکی مصمم است، گفت: عزم دولت برای مبارزه با فساد تنها از طریق معماری دقیق اطلاعات بر بستر IT امکان‌پذیر است به همین دلیل به دنبال این هستیم تا با تکیه بر تجارب موفق این حوزه رفتار دولت را که از ۳۵ سال قبل تا به حال در یک ساختار ادامه داشته است باز مهندسی و در شکل و ساختار آن نیز تغییر ایجاد کنیم. شاهین طبری، دبیر انجمن حرفه‌ای تجربه کاربری در ایران نیز با ارائه گزارشی از فعالیت ۵ ساله این انجمن تصریح کرد: این انجمن تلاش کرده است تا با برگزاری همایش‌ها و رویدادهای مختلف کوچک و بزرگ شعارهای جهانی UXPA را وارد زندگی مردم کند. وی با اعلام اینکه امسال ایران به‌طور رسمی به عضویت UXPA درآمده است، گفت: تجربه کاربردپذیری در واقع تصمیم‌گیری‌های امروز برای تغییرات بزرگ در آینده و تضمین‌کننده سرمایه‌گذاری‌های کلان روی کیفیت است‌ تا صاحبان صنوف مختلف IT بپذیرند با یک تغییر کوچک می‌توانند زندگی مردم را عوض کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.