پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بلوبانک، جزئیات آخرین کمپین خود را منتشر کرد: ۶.۲ درصد از برندهها تنها یک امتیاز داشتند
«هر سه میلیون یک شانس» عنوان سادهای بود که بلو برای آخرین کمپین خود که از ۱۷ مهرماه شروع شد، انتخاب کرد. در قرعهکشی این کمپین هرروز ۳۰ کاربر بلو بهعنوان برندههای کمپین معرفی میشدند و جایزههای ۳۰ میلیون تومانی به حسابشان واریز میشد. این کمپین بعد از دو هفته و با ۴۲۰ برنده در ۳۰ مهر، پایان یافت.
به گزارش روابط عمومی بلوبانک، فرایند این قرعهکشی، از انتخاب برندهها تا واریز جوایز، بهصورت کاملاً تصادفی و سیستماتیک از طریق یک الگوریتم طراحیشده توسط تیم فنی و پروداکت بلو انجامشده است. این روشی است که بلوبانک برای همه کمپینهای گذشته خود از آن استفاده کرده و در قرعهکشیهای آینده هم همین روش را به کار خواهد برد چراکه این روش بدون دخالت عامل انسانی انجام میشود.
جزئیات مسیر مدرن انتخاب برندهها
نتیجه انجام فرایند قرعهکشی این کمپین بهصورت سیستماتیک، هر شب رأس ساعت ۱۲ اعلامشده تا ۳۰ کاربر برنده در این قرعهکشی معرفی شوند و کمتر از ۱۲ ساعت بعد از اعلام نتایج جایزه ۳۰ میلیون تومانی خود را ساعت ۱۱ صبح روز بعد در حساب بلوبانکشان ببینند.
برندهها چقدر امتیاز داشتند؟
در این کمپین هر سه میلیون تومان پولی که کاربران در حساب بلو داشتند معادل یک امتیاز برای شرکت در قرعهکشی بود؛ یعنی کاربری که ۶ میلیون تومان در حسابش بود ۲ امتیاز داشت و کاربری با موجودی ۹ میلیون تومان ۳ امتیاز برای قرعهکشی داشت.
شاید بسیاری از کاربران بلو تصور میکردند داشتن امتیاز بیشتر میتواند برنده شدنشان را تضمین کند اما نتیجه قرعهکشیهای انجامشده نشان میدهد ۶.۲ درصد از برندهها فقط با یک امتیاز، یعنی با حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان پولی که در حسابشان داشتهاند، برنده این قرعهکشی شدهاند.
در میان همه این ۴۲۰ برنده ۹۱.۶ درصدشان با کمتر از ۱۰۰ امتیاز توانستهاند جایزه ۳۰ میلیون تومانی این قرعهکشی را دریافت کنند.
همانطور که در نمودار بالا میبینید در میان ۴۲۰ برنده کمپین «هر سه میلیون یک شانس» ۰.۷درصد امتیازی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ داشتهاند. ۱.۴ درصد در بازه امتیازی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ بودهاند و ۵.۴ درصد هم با امتیازی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ در این قرعهکشی برندهشدهاند و مابقی برندهها یعنی ۹۱.۶ درصد هم کمتر از ۱۰۰ امتیاز داشتهاند.
کدام استانها بیشترین تعداد برنده را داشتند؟
در این ۱۴ روز، هرروز ۳۰ نفر برنده قرعهکشی بلو شدهاند و هر استان حداقل یک برنده داشته است. نگاهی به استان محل زندگی این برندهها نشان میدهد تهران با ۴۴.۵ درصد برنده بیشترین تعداد برنده را در کمپین اخیر بلو داشته است. بعد از تهران هم استان البرز با ۷.۶ درصد برنده و اصفهان با ۵.۲درصد برنده بیشترین تعداد برندگان را دارد.
برندهها از کدام گروههای جنسیتی و در چه سنی بودند؟
بررسی برندههای این کمپین ازنظر شاخص «جنسیت» نشان میدهد ۵۹.۵۲ درصد از برندهها مرد و ۴۰.۴۸ درصد از برندهها زن بودهاند.
بررسی سن و سال برندههای کمپین «هر سه میلیون یک شانس» هم نشان میدهد که کمسنوسالترین برنده بلو یکی از کاربران بلوجونیور است که فقط ۷ سال سن دارد. مسنترین برنده هم ۷۵ ساله بوده است.
جوانها خوششانستر بودند
آمارهای مربوط به ۴۲۰ برنده این کمپین نشان میدهد که درمجموع ۲۶ سالهها خوششانستر بودند. ۲۰ نفر از مجموع برندههای این کمپین ۲۶ ساله بودهاند. سنین ۲۴ و ۲۵ سال هم هرکدام ۱۸ برنده داشتهاند. ۱۷ نفر از برندگان هم ۲۷ ساله بودهاند. در میان برندههای این کمپین ۱۶ نفر هم متعلق به گروه ۴۰ سالهها و ۳۰ سالهها هستند.