راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مردم استرالیا درباره خدمات پرداخت موبایلی چه می‌گویند؟

یکی از گزارش های اخیر نشان می دهد مصرف کنندگان استرالیایی به بانک ها به عنوان ارائه کننده سرویس های پرداخت موبایلی بیشتر اعتماد دارند.

با توجه به مطالعات اخیری که با عنوان «مصرف کنندگان بانکداری موبایلی در سال 2014» از سوی شرکت مشاوره Deloitte صورت گرفته است؛ کسب و کارهایی از بخش های مختلف در حال توسعه سرویس های کیف پول دیجیتال موبایلی هستند؛ از بانک ها گرفته تا شرکت های مخابراتی و شرکت های تکنولوژی و همچنین شرکت های ارائه کننده کارت های اعتباری نیز سرویس کیف پول دیجیتال ارائه می کنند. این گزارش نشان می دهد که با این وجود، بانک ها در جلب اعتماد مشتری از بقیه کسب و کارها جلوتر هستند.

براساس گزارش مذکور، در حدود سه چهارم ( 73 درصد) از مصرف کنندگان مورد مطالعه اعلام کرده اند که در حوزه سرویس کیف پول موبایلی به بانک ها بیشتر از همه اعتماد دارند.

همچنین این مطالعه نشان می دهد که بعد از بانک ها مورد اعتماد ترین دسته کسب و کارها مؤسسات مالی نظیر ویزا و مسترکارت هستند که 26 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده اند که به این شرکت ها اعتماد دارند. با درصد بسیار نزدیکی به این شرکت ها، سرویس های انتقال وجوهی مانند پی پال، 25 درصد از نظر شرکت کنندگان را به خود اختصاص دادند.

همچنین این مطالعه نشان داد؛ که مشتریان بسیار کمی به شرکت های مخابراتی و شبکه های اپراتورها اعتماد دارند (در حدود 5 درصد) و همینطور در آخر به ارائه دهندگان فروشگاه های برنامه مانند اپل و گوگل (4 درصد ) اعتماد می کنند.

در حالی که جذب پرداخت های موبایلی بسیار کندتر از روند مورد انتظار در استرالیا پیش رفته است، نتایج این مطالعه در Deloitte نشان می دهد که 35 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی برای استفاده از گوشی های هوشمند خود اشتیاق بیشتری به فرآیند پرداخت در فروشگاه ها دارند؛ که البته بیش از 60 درصد از این گروه در بین سنین 18 تا 24 سال قرار دارند.

در ادامه این گزارش اشاره می کند که بیش از نیمی از استرالیایی ها (55 درصد) از بانکداری موبایل به نحوی در گوشی های هوشمند خود استفاده کرده اند. این نتیجه استرالیا را به نسبت سایر کشور ها در رده وسط قرار می دهد. استرالیا از ایالات متحده با 48 درصد و انگلستان با 47 درصد در این آمار جلوتر است اما کشورهایی مانند نروژ (72 درصد) و چین (88 درصد) درصد بالاتر میزان استفاده از بانکداری موبایل را تاکنون به خود اختصاص داده اند.

در این گزارش آمده است که کنترل موجودی حساب یکی از رایج ترین فعالیت های بانکداری موبایل است که 46 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده اند که از گوشی های خود برای این امر استفاده کرده اند. با این وجود، در حدود یک سوم از افراد نیز گفته اند که با گوشی های خود انتقال وجه و خرید آنلاین انجام می دهند.

شرکت Deloitte برای این گزارش، یک نمونه 2000 نفری از مشتریان استرالیایی با محدوده سنی 18-75 سال را در نظر گرفته است. ایپسوس (Ipsos) که یک شرکت تحقیقاتی مستقل است، این محدوده کاری را در ماه می سال 2014 مورد بررسی قرار داده است تا جایی که این گزارش همچنین تاثیرگذاری گوشی های هوشمند، برنامه های پیام رسانی، وای فای در مقایسه با 4G و شبکه های اجتماعی موبایلی را نیز بررسی کرده است

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.