راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برترین صادرکنندگان کارت‌های بانکی آمریکای لاتین در سال 2013

سال ۲۰۱۳ در حوزه آمریکای لاتین و دریای کارائیب در حدود ۴۸/۱۴ میلیارد دلار از تراکنش‌های مسترکارت و ویزا به چهار شرکت اختصاص داشته است.

چهار صادرکننده بر‌تر، سیلو (Cielo)، رد (Rede)، ویزا آرژانتینا (Visa Argantina) و بانکو بیلبائو ویسکایا آرخنتاریا (BBVA) در مجموع ۷۳ درصد از تراکنش‌های آمریکای لاتین را پردازش کرده‌اند و صادرکننده‌های کارت‌های اعتباری، ۱۶ کشور این ناحیه فهرستی را تشکیل داده‌اند که مکزیک در صدر ۵ کشور بر‌تر قرار دارد. در این میان بانکو بیلبائو (BBVA)، سهم بیشتری در مکزیک، کلمبیا و ونزوئلا دارد؛ سانتاندر (Santander) بازار قابل توجهی در برزیل، آرژانتین و مکزیک دارد و الاون (Elavon) نیز تامین کننده بر‌تر کارت‌های بانکی در پورتوریکو و برزیل می‌باشد.

علاوه بر تراکنش‌های ویزا و مسترکارت، سایر صادر کننده‌ها در حوزه آمریکای لاتین و دریای کارائیب ۴/۳۰۳ میلیون تراکنش به خود اختصاص داده‌اند که توسط امریکن اکسپرس، دینرز کلاب، دیسکاور و کارت‌های اعتباری محلی اداره می‌شود. در سال گذشته حجم خرید‌های انجام شده توسط این کارت‌ها ۳۶/۱۶ میلیارد دلار بوده است.

سیلو (Cielo) بزرگ‌ترین ارائه کننده کارت اعتباری در این ناحیه، ۷۵ درصد از کسب و کار را به خود اختصاص داده است. تراکنش‌های بدهی محلی از برندهایی شامل Redcompra، Clave، Sodexo، Infonet، Evertec و Multilink شامل رده بندی ویزا کارت و مسترکارت نمی‌شوند و حجم خرید انجام شده توسط این برندهای کارت ۷۸/۸ میلیارد دلار و در طی ۵/۲۱۳ میلیون تراکنش انجام گرفته است.

منبع: شاپرک / نیلسون ریپورت شماره 1044

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.