راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرایط سنی مدیران ارشد بیمه تغییر کرد

شورای‌عالی بیمه در جلسه اخیر خود به‌منظور بهبود فضای کسب‌وکار و کاهش مداخله در بنگاه‌داری مؤسسات بیمه، اقدام به بازنگری در شرایط سنی مدیران ارشد شرکت‌های بیمه کرد و حداکثر سن مجاز مدیران ارشد بیمه را ۷۴ سال ذکر کرد.

به گزارش راه پرداخت شورای‌عالی بیمه در جهت حمایت از حقوق مالکیت سهامداران مؤسسات بیمه و تسهیل شرایط جذب و حفظ سرمایه در این صنعت، شرایط سنی مدیران ارشد را تغییر داد. این تصمیم پس از بحث‌وبررسی تجربیات جهانی و چالش‌های مربوط به صلاحیت‌های اداره‌کنندگان مؤسسات بیمه اتخاذ شد و نیز به‌منظور ارتقاء کیفیت مدیریت در صنعت بیمه و تضمین رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی صورت گرفت.

در این جلسه ذکر شد که شرط سنی برای اعضای هیئت‌مدیره مؤسسات بیمه به تصمیم سهامداران آنها واگذار شد. همچنین به گفته شورای‌عالی بیمه شرط سنی فقط برای مدیرعامل و قائم‌مقام وی لحاظ خواهد شد. طبق این اصلاحات، حداکثر سن مجاز برای این دو سمت ۷۴ سال تعیین شده است.

در پایان خواستار نظارت و راهنمایی بیمه مرکزی در این زمینه شدند و همچنین بر اهمیت به‌کارگیری جوانان مستعد و خلاق در کنار نیروی انسانی باتجربه توسط سهامداران و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های بیمه تأکید کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.