راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چطور دخل‌وخرجمان را مدیریت کنیم؟

بلوبانک با ابزار «مدیریت مالی»، به کاربران خود کمک می‌کند که برنامه‌ریزی بهتری برای نقدینگی خود داشته باشند

این روزها هماهنگ کردن دخل با خرج‌هایی که می‌شود برای افراد خیلی آسان نیست. نیاز به‌حساب‌وکتاب‌های بسیار دارد تا افراد بتوانند جیبشان را با خواسته‌ها و نیازهایشان جفت‌وجور کنند. در این میان کافی است که مجبور باشند با همان درآمدی که دارند برای موارد مختلفی هزینه اختصاص بدهند و برای هیچ‌کدام از آنها هم باکمی و کسری به وجه روبه‌رو نشوند. در یک‌کلام می‌توان گفت که افراد هرماه برای تأمین مخارج مختلفی که که می‌شود باید مدیریت هوشمندانه‌ای داشته باشند و دقیق و درست همه حساب‌وکتاب‌ها را انجام دهند تا از پس برآورده کردن نیازهای‌ مختلف بربیایند.

به گزارش روابط عمومی بلوبانک، این اپلیکیشن فیچر مدیریت مالی را از مدت‌ها قبل ارائه کرده که در بخش «خانه» اپلیکیشن قرار دارد که با محاسبه همه درآمدهایی که کاربران و مشتریان این نئوبانک دارند و تمام هزینه‌هایی که مصرف می‌کنند، امکان مدیریت کردن پول و بودجه‌بندی هزینه‌ها را برای آنها فراهم می‌کند.

باوجود اهمیت زیاد مدیریت پول و سرمایه، بسیاری از افراد زمان کافی برای این کار را ندارند. افراد کمتر حوصله می‌کنند با اعداد سروکله بزنند و خیلی دقیق هم نمی‌توانند همه درآمدها و هزینه‌هایی که دارند را محاسبه کنند. به همین خاطر، حتی زمانی که آنها سعی می‌کنند جزءبه‌جزء هزینه‌هایشان را محاسبه کنند و برای آن پول کنار بگذارند یا برای هر خرج و مخارجی که دارند بودجه مشخصی اختصاص بدهند چندان موفق نمی‌شوند و در مدیریت کردن محتویات جیب و حساب‌ بانکی ناکام می‌مانند.

برای این‌که این مدیریت پیچیده و زمان‌بر به طرز دقیق و هوشمندانه‌ای انجام شود و قابل‌اطمینان باشد بلوبانک در اپلیکیشن خود فیچر مدیریت مالی را از مدت‌ها قبل ارائه کرده که با محاسبه همه درآمدهایی که کاربران و مشتریان این نئوبانک دارند و تمام هزینه‌هایی که صرف می‌کنند امکان مدیریت کردن پول خود و بودجه‌بندی کردن هزینه‌هایشان را داشته باشند.

فیچر مدیریت مالی بلو در بخش «خانه» اپلیکیشن قرار دارد و سه امکان کاربردی برای مدیریت هزینه و درآمدها را به کاربران این اپلیکیشن ارائه می‌دهد:

  • بودجه‌بندی هزینه‌ها: کاربران در این سرویس می‌توانند با تعیین بودجه ماهانه هزینه‌های خود را بهتر مدیریت کنند.
  • مدیریت بودجه: کاربران با این سرویس می‌توانند بودجه موردنظر خود را تعیین کنند و همچنین، در صورت لزوم می‌توانند میزان این بودجه را ویرایش کنند و تغییر دهند.
  • عملکرد هوشمند: به کمک اطلاع‌رسانی‌هایی که اپلیکیشن به‌صورت هوشمند انجام می‌دهد کاربران این امکان را دارند که از وضعیت بودجه ماهانه‌ای که تعیین کرده‌اند، باخبر شوند.

بخش «مدیریت مالی» اپلیکیشن بلو به مشتریان این نئوبانک این امکان را می‌دهد که در دو بخش «درآمد» و «هزینه» پولی که به دست آورده‌اند و پولی را که خرج کرده‌اند هم در قالب یک نمودار و هم به‌صورت جداگانه در دسته‌بندی‌های مختلف همراه با میزان پولی که برایش صرف کرده‌اند، مشاهده کنند.

این درآمد و هزینه‌ها به تفکیک ماه به کاربران نمایش داده می‌شود تا آنها بتوانند سوابق مالی خود را هم ببینند و در صورت نیاز این اعداد و ارقام را باهم مقایسه کنند. در بخش درآمدها نیز کاربران بلو این امکان را دارند که هم درآمد ماهانه و هم درآمد خود را مشاهده کنند.

یک قابلیت مهم فیچر مدیریت مالی بلو این است که نوع هزینه‌های مشتریان را هم نشان می‌دهد. یعنی به کاربر نشان می‌دهد که در یک ماه چقدر برای خریدهای روزمره یا برای کافه و رستوران رفتن هزینه کرده یا مثلاً چقدر از بودجه‌اش را به پرداخت آنلاین برای حمل‌ونقل اختصاص داده است. دانستن این موارد می‌تواند به افراد کمک کند که از جزئیات مخارجشان مطلع شوند و خرج‌های بیش از اندازه‌شان کنترل و مدیریت کنند.

شاید جذاب‌ترین قابلیت بخش مدیریت مالی اپلیکیشن بلوبانک امکان بودجه‌بندی آن باشد. این بودجه‌بندی کاملاً شخصی‌سازی‌شده و برحسب هزینه‌ای است که کاربر برای هرماه خود در نظر می‌گیرد. کاربر می‌تواند یک بودجه کلی برای یک ماه خود در نظر بگیرد و در طول ماه آن را بررسی کند و ببیند که چطور آن بودجه را صرف کرده و چقدر از آن باقی‌مانده تا بتواند برای روزهای باقی‌مانده از ماه برنامه‌ریزی کند و درنهایت خرجش از بودجه‌اش بیشتر نشود.

برای این‌که کاربران بتوانند از سرویس بودجه‌بندی استفاده کنند باید در بخش مدیریت مالی روی بخش «بودجه‌بندی» بزنند تا فعال شود. در ادامه، لازم است مبلغ بودجه موردنظرشان را برای یک ماه را وارد کنند و روی قسمت «تأیید و ذخیره» بزنند تا از آن به بعد برای هزینه‌های ماهانه‌شان بودجه تعیین شود و مدیریت مالی به شکل دقیق‌تری انجام شود.

بلو برای این‌که مدیریت مالی کاربرانش هوشمندانه‌تر باشد متناسب با بودجه‌ای که کاربر تعیین کرده به او اطلاع‌رسانی می‌کند. برای مثال، زمانی که کاربر نیمی از بودجه ماهانه‌ای که تعیین کرده را خرج می‌کند به او اطلاع می‌دهد یا وقتی بودجه در حال به پایان رسیدن است کاربر را مطلع می‌کند تا هزینه‌هایش را مدیریت کند و سقف بودجه را رعایت کند. به‌این‌ترتیب، در طول یک ماه کاربر می‌تواند با بودجه‌بندی که در بلو انجام داده هم حساب‌وکتاب هزینه‌هایش را داشته باشد و هم بدون نگرانی از پول کم‌آوردن برای تأمین نیازهایش هزینه کند.

این نکته را هم باید به خاطر داشت که در سرویس مدیریت مالی بلو تراکنش‌هایی که در بلوباکس انجام می‌شود بدون دسته‌بندی هستند، محاسبه نمی‌شوند.

منبع بلوبانک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.